En dan 19 november 2005 ga ik bij hem kijken en ben ik meteen verkocht! 2 weekjes later stond hij bij mij thuis en hoewel ik toch nog niet (zeker) wist dat het een draver was, wist ik wel dat het mijn beste maatje zou gaan worden.
Ik werd er steeds zekerder van dat het een draver was en sloot aan bij een vereniging. Daar kwam ik erachter dat mijn draver ook kon tolten en met de hulp van een vriendin en het chipnummer kwam ik zo alles over hem te weten. Zij record, prijzengeld, afstamming alles en het is dan toch wel heel leuk om te weten wie je echt onder je billen hebt

Meet Bobo Kavenga (aka Licor)

Mijn zoektocht naar de trainer (tijdens zijn drafsportcarriere) van Licor gaat nog even verder want die was nog niet heel makkelijk te vinden

Toch heb ik deze ook kunnen vinden en ben er zelfs langs gegaan en heb een mooie koersfoto van Licor mogen ontvangen! Ben daar nog steeds heel blij mee en hij hangt dan ook mooi boven de eettafel.. ik heb zijn trainer meteen gevraagd hoe Licor voor de kar was en hij gaf aan dat het een heel braaf paard was.. Vanaf toen begon het toch wel erg te kriebelen om hem weer terug in te spannen..
In 2011, met hemelvaart, was het dan zover!

Tijdens het inspannen

Licor liep zo aan en wist nog precies wat er van hem verwacht werd

En ik zelf mocht natuurlijk ook nog een stukje, die glimlach is de hele dag niet meer van mijn gezicht af geweest!

Uitzicht vanaf de kar

Een jaar later, hemelvaart 2012, mag ik nog eens de kar van die vriendin lenen en aangezien Licor zo braaf is mag ik zelf met de kar een rondje over de veluwe gaan rijden.. Ik vond het super spannend (heb amper men-ervaring) maar met zo'n braaf en goed opgeleid paard ging dat als vanzelf!

Al die tijd heeft het gekriebeld om zelf ook een kar (duosulky) aan te schaffen.. maarja, zie sulky's zijn nog best wel duur en het tuig ook.. en ik heb helaas ook geen geldboom..
Totdat ik begin zomer 2013 een mooie duosulky op marktplaats zie staan voor een zacht prijsje. Sulky zag er nog super uit en hij had er zelfs nog een tuig bijliggen voor mij.. Eindelijk mijn eigen kar en tuig!

We mochten dit jaar ook op Horse Event rijden! Ook daar was hij super braaf!

We nemen regelmatig mensen mee op de sulky en zelfs mensen die niet zoveel met paarden hebben vinden het prachtig en gaan graag nog eens mee!
Heb alleen geen spatzeil dus na een ritje op een lekker tempo en over paden met veel plassen kom je zo van de kar af

Ik blijf het bijzonder vinden dat een paard 6 jaar lang geen kar van dichtbij gezien heeft en er weer zo mee wegrijdt alsof hij het dagelijks doet, inclusief de scherpen bochten enz! Hoewel ik nog niet zo ervaren was op het men-gebied heeft hij me veel bijgebracht en geleerd en is hij altijd super betrouwbaar voor de kar (en onder het zadel).. Zowel ik als hij genieten intents van het mennen! Hij heeft ook gewoon altijd zijn oortjes naar voren en vindt het heerlijk om lekker voor de kar te mogen lopen! Vooral natuurlijk als hij ook af en toe was snelheid mag maken

Ik prijs mezelf echt gelukkig met een paard als dit!

Ps. Voor Serious Request geef ik nu ook ritjes weg.. zie onderschrift