join up

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lovemax1

join up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 23:03

Hoi,
Ik heb eens een vraagje voor jullie ?
Hebben jullie ooit al een joint up gedaan?
Velen zeggen dat he goed is om een band me je paardje te krijgen, en hij ook respect voor je zal hebben ik heb er al heel veel over gelezen.
Maar vinden jullie dat het goed werk?
Of hebben jullie nog anderen goede manieren om een band met je paard te kweken?
Bedankt *D :9 :)

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:05

Laatst bijgewerkt door Enphalu op 05-12-14 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:06

Oei, een join up is echt niet zo goed hoor. Dat deze methode aanbeden wordt in Heartlandboeken en de penny betekent niet dat het eerlijk is tegenover je paard. Er is een topic over, dat heet "Join up, weet waar je mee bezig bent". Lees dat maar eens door.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:09

Andere goede manieren om een band met je paard te kweken is gewoon veel andere leuke dingen doen, zoals parcourtjes (schriktraining) en gewoon lekker door de bak wandelen, met respect voor de ruimte van je paard. Join-up zal ik zelf absoluut niet doen, helemaal niet als je niet een prof bent. Je merkt de super kleine onderdanigheids kenmerken vaak niet, waardoor je vaak véél te lang door gaat. Daarmee krijg je echt geen betere band hoor ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:12

De Join Up volgens Monty Roberts is in mijn ogen een heel drastische manier om het overwicht op je paard te krijgen.
In mijn ogen grenst dit aan geestelijke mishandeling van je paard, het hetzelfde resultaat kun je krijgen door grondwerk. Wat is grondwerk? Dat is het vanaf de grond je paard vooruit, achteruit, naar links en naar rechts, naar boven en naar beneden te laten bewegen. De laatste twee willen we liever niet, dus blijft over: naar voor, naar achter, naar links en naar rechts. Er zijn een heleboel trainers die grondwerk propageren. Een daarvan is Pat Parelli.

Ik kan je alleen maar adviseren om je te verdiepen in de trainingsmethode volgens Pat Parelli. Via zijn methode kun je namelijk ook een Join Up verkrijgen. Daar doe je wat langer over, en het is geen Quick Fix. De Join Up volgens Monty Roberts is in mijn ogen de meest misdadige manier om een Join Up voor elkaar te krijgen. Sterker nog: wat je via de Join Up voor elkaar krijgt dien je daarna nog vast te kunnen houden, want anders heeft de hele Join Up geen zin. Parelli geeft je die handvatten. Monty Roberts niet.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:31