commando steigeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

goldymyhorse

commando steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 22:42

hallo
ik heb een shetlander van 4 jaar en wil nu eigenlijk en keer beginnen met het steigeren aanleren
mijn vraag is welk commando moet ik gebruiken ?
ik ken wat mensen die zeggen hoog maar dat zeg ik ook altijd als die zn voetjes moet optillen dan zeg ik namelijk. doe je voetje is omhoog

ik hoop dat er iemand is die een goed commando weet voor het steigeren :) :) :)

Celiien

Re: commando steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:44

Niet doen zonder ervaring in het vrijheidsdressuur; dit is namelijk de laatste stap daarin.
Leren steigeren kan erg gevaarlijk zijn, pony's kunnen dit snel tegen je gebruiken. Sowieso is het niet verstandig om er een alledaags woord aan te koppelen, straks loop je ergens en een voorbijganger zegt bijvoorbeeld Hoog. Pony steigerend naast je, :n

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:51

Ik zou sowieso eens met iets anders beginnen. Met Flehmen of een Kusje. Zo kun je altijd uitbreiden en uiteindelijk naar het steigeren toe werken, maar dan ben je denk ik wel een hele tijd verder.

Misschien kun je eens boeken lezen over vrijheidsdressuur. Bijvoorbeeld het boek van Nikki, vrijheidsdressuur, meer dan een kunstje.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:51

Moet een paard daar niet spiertechnisch goed voor getraind zijn?

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:55

Sjira schreef:
Moet een paard daar niet spiertechnisch goed voor getraind zijn?

Voor steigeren? Misschien als je het dagelijks 40 keer wilt gaan doen... In de natuur, op het land of in de paddock doen ze het toch ook regelmatig :P

TS, Ik denk dat je hier nog even mee moet wachten en het ooit met een volwassenen met verstand van zaken naar moet kijken. Steigeren is een kunstje wat al heel snel tegen je gebruikt kan worden.

Er zijn nog zo veel meer leuke dingen in het vrijheidsdressuur!

goldymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 23:14

mijn shetlander kan al flehmen kusje geven achteruit lopen voetje geven en hij zet met en beetje hulp van mij zijn voet op de emmer wat moet ik veder nog gaan doen dan voor het steigeren

Gaby9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:22

Jambette, spaanse pas, rondje leren, bok , spagaat, gapen, nee/ja schudden. Er is nog veel meer te leren, alles gaat in rustige stapjes bijvoorbeeld bij een spagaat niet gelijk te veel vragen voor haar spieren. (opbouwen dus)

goldymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 23:35

ik heb me net aangemeld maar hoe verwijder ik dit weer?

goldymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 23:36

jullie hebben gelijk ik wil denk ik te veel en te snel
sorry maar bedankt voor jullie antwoorden

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:41

Verwijderen kan niet.

Maar het topic is toch juist geslaagd? Top dat je naar het advies luistert! Succes met je shetlander.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:51

Ik lees alleen mijn pony kan dit kunstje kan dat kunstje. Waar het helaas velen nog aan ontbreekt is een solide basis. Het werken aan respect eigen ruimte beleefdheidsoefeningen. Allemaal belangrijk voordat jij je ueberhaupt kan wagen aan een oefening aan steigeren. Vergeet niet. Aangeleerd is het zo. Maar eruit krijgen wat verkeerd gaat helaas niet zomaar af te leren. Laat iemand komen beoordelen hoe ver jij bent, en leer het vakkundig aan. Zo heb jij en je paard het meest plezier aan VD.

carlopony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:31