Waar moet ik beginnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

iiSunshine

Waar moet ik beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 21:53

Ik heb een verzorgshetlander van ongeveer 15 jaar oud
Ik wil graag vrijheidsdressuur met haar doen alleen ik weet niet waar ik moet beginnen.
Heb al vele trucjes geprobeerd; flemen, jambette, voetje geven, achteruit lopen maar ze heeft het maar niet door... Komt het omdat ze te oud is?
Ze kent wel 1 trucje, en dat is buigen (het is niet op de officiële manier maar ze kan het wel) dat heeft ze ongeveer 3 jaar geleden aangeleerd denkik (door de vorige verzorgster)
Ik merk ook aan mezelf dat ik teveel wil....
Dus wat zijn jullie tips?
Is ze te oud? Zo nee, waar moet ik beginnen?

iiSunshine

Re: Waar moet ik beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 22:47

Kan het ook zijn dat ze het niet leuk / interessant vindt?

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 10:29

Niemand?

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 10:35

Te oud is ze zeker niet, en het kan idd best zijn dat ze er gewoon niets aan vind. Die van mij heeft er ook een hekel aan. Ze doet wel wat ik vraag, maar gaat stampen en haar oren in de nek leggen. Dus doen we het gewoon niet. :)
Je weet zeker dat je haar de oefeningen op zo'n manier aanleert, dat ze het wel snapt?

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 10:49

W_Empress schreef:
Te oud is ze zeker niet, en het kan idd best zijn dat ze er gewoon niets aan vind. Die van mij heeft er ook een hekel aan. Ze doet wel wat ik vraag, maar gaat stampen en haar oren in de nek leggen. Dus doen we het gewoon niet. :)
Je weet zeker dat je haar de oefeningen op zo'n manier aanleert, dat ze het wel snapt?

Ik heb vele manieren geprobeerd maar niets helpt.... Maar ik weet eigenlijk ook niet waar ik moet beginnen. Ze kan 1 trucje en dat vindt ze volgens mij wel leuk

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 10:52

Misschien die andere verzorgers vragen hoe zij de buiging hebben aangeleerd? En dan vooral hoe ze haar gemotiveerd en beloont hebben. Dan kun jij het op dezelfde manier aanpakken :)

LisaLounda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 15:14

Dit probleem heb ik dus ook. ik heb ook een verzorgpony en kwam er ongeveer een jaar achter dat ze een hele mooie jambet kan met links. Ze vind het volgens mij erg leuk om te doen want ze is erg op mensen gericht en wil graag wat voor je doen maar ik heb geen idee hoe je je pony die truckjes aan moet leren.... Heb wel een tip gekregen: je kan op youtube opzoeken en dan vind je een hoop filmpjes met hoe je moet beginnen met een kunstje aanleren. dit werkt bij mij erg goed ze gaat erg vooruit en kan nu ook al buigen! Te oud is ze zeker niet, mijn ponny is 26 en die kan het ook! veel succes en ik hoop dat de filmpjes je kunnen helpen! :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 16:18