welk alternatief op de longeer hulp

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

welk alternatief op de longeer hulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 20:53

Ik wilde graag longeren met longeer hulp. Nu is het alleen zo dat mijn mengelmoes nogal uit proportie is
Alles moet in een idiote maat komen wil het passen
Nu probeerde ik vandaag de longeer hulp maar ik heb m direct af getrokken want hij stond er haast in
Ik wil gewoon een makkelijk alternatief wat aan het halster te bevestigen is zonder dat het tussen de voorbenen door moet
Elastieken ben ik niet een enorme fan van en ik wil niet te veel vast zetten

tamary

Re: welk alternatief op de longeer hulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:55

Simpel touwtje, kan je op zat verschillende manieren vast maken aan je longeersingel.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:02

je kan ook een slofteugel pakken en die op de juiste maat vastknopen zodat je paard er niet in kan gaan staan... deze kun je op een zelfde manier omdoen als een longeer hulp...

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:08

2 halstertouwen op de juiste maat en beide zijdes clipje aan het halster.. ben je er ook

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:10

Een singel met een ringetje in het midden tussen de voorbenen, dat kan aan een longeersingel of aan een zadel, en dan met een touwtje of een enkele bijzet aan het halster (en het ringetje) klikken. Dan ga je naar een vaste martingaal qua inwerking en vergelijkbaar als een longeerhulp mijn inziens. Het was voor mij net het trucje om hem voldoende te laten zakken. De longeerhulp heeft mij niet kunnen bekoren omdat, ondanks dat iedereen zegt dat hij niet in de mond zaagt, zie ik niet anders dan dat. Als hij het echt niet doet, dan werkt een vaste martingaalopstelling net zo goed, is dat stiekem wel de manier zoals hij werkt, haak ik toch af.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:14

jwl schreef:
Ik wilde graag longeren met longeer hulp. Nu is het alleen zo dat mijn mengelmoes nogal uit proportie is
Alles moet in een idiote maat komen wil het passen
Nu probeerde ik vandaag de longeer hulp maar ik heb m direct af getrokken want hij stond er haast in
Ik wil gewoon een makkelijk alternatief wat aan het halster te bevestigen is zonder dat het tussen de voorbenen door moet
Elastieken ben ik niet een enorme fan van en ik wil niet te veel vast zetten

Een paard dat in de longeerhulp gaat staan (of bijna), heeft het paard de hals (erg) neerwaarts, anders kunnen de touwen nooit zo laag komen. Wat wil je met de hulpteugel bereiken?

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 15:32

Beter rug gebruik want hij kijkt meestal sterren met longeren
Hij is dan inderdaad ook te neer waarts
De pest is alleen dat hij een vrij lange nek heeft en korte pootjes
Ik had m expres al wat strakker

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:34

Leren om met een dubbele longeerlijn te longeren?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:35

Sterrenkijken en te neerwaarts zijn gaan volgens mij niet samen? Sterrenkijken is hals te hoog dragen, neerwaarts is neerwaarts, en dat is dus hals laag.

Als het paard van het ene in het andere gaat, kies dan voor touwtjes die je zijlangs vast maakt.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 18:29

Nouja het merendeel loopt ie met hoge hals maar inderdaad wanneer hij neerwaarts gaat gaat ie der ook echt voor nmet zn neus door het zand met als gevaar dat hij haast in de longeer hulp staat

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:54

Op het moment dat hij zo laag komt moet hik voorwaartser zodat hij gaat dragen ipv hangen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:23

Ik denk dat je inderdaad dan best met de longeerhulp kunt gaan werken, maar in je timing op tijd voorwaarts moet drijven als je paard te ver naar beneden wilt duiken.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 00:16

Omdat deze vraag niet met kreupelheid te maken heeft verplaats ik dit topic van BEH naar TVG waar het onder andere over longeren gaat.