Parelli..7 games..HELP!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_leukerdd

Parelli..7 games..HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 16:39

Hoii iedereen!!

zoals je wel al aan de titel kon zien, zit ik met wat vraagjes.
Ik zou graag willen beginnen met parelli, maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen.
Met de 7 games zou ik graag beginnen, heb ook al gelezen erover, maar ik kon niet echt een goede uitleg vinden.
Als ik filmpjes vind, dan zijn ze duits of engels en dat vind ik echt heel lastig.
heeft iemand een link naar nederlandse filmpjes of sites ?
Ik zie ook erg veel berichten langskomen over het parelli pakket, heb je die ook in het nederlands? en hoe duur is dat dan?
hopelijk kunnen jullie me helpen :)

doegg :evaw:

LLennox

Re: Parelli..7 games..HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:46

Een korte uitleg over het starten met Parelli (in het Nederlands) kun je hier vinden: http://parelli.nl/NL/parelli.php?subnav=nh
De Parelli dvd's/pakketten zijn wel allemaal in het Engels (shop.parelli.com). Ook kun je een membership afsluiten op Parelliconnect.com (de eerste maand is gratis). Hier staan ontzettend veel filmpjes en kun je het hele eerste level bekijken, alleen is dit ook allemaal in het Engels.

_leukerdd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 16:48

larakuhr schreef:
Een korte uitleg over het starten met Parelli (in het Nederlands) kun je hier vinden: http://parelli.nl/NL/parelli.php?subnav=nh
De Parelli dvd's/pakketten zijn wel allemaal in het Engels (shop.parelli.com). Ook kun je een membership afsluiten op Parelliconnect.com (de eerste maand is gratis). Hier staan ontzettend veel filmpjes en kun je het hele eerste level bekijken, alleen is dit ook allemaal in het Engels.

oke dankjewel!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:12

Om parelli goed te kunnen volgen via een pakket of online filmpjes, dan zit je inderdaad echt dat het in een vreemde taal is. Je zou op zoek kunnen gaan naar iemand bij je in de buurt die bijvoorbeeld level 3 parelli is om je op weg te helpen, of neem les bij een parelli instructeur.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:22

Hai, op de site van Humphrey Dirks zijn de spelletjes in het nederlands uitgelegd. Dan snap je iig wat je ziet als je de games gaat bekijken. Op Parelliconnect.com kun je lid worden voor 7.95 per maand, dan kun je onbeperkt videos kijken en level 1 gratis volgen. Het is de eerste 30 dagen zelfs gratis.

Wel allemaal engels. Als je echt nederlands wilt zou je het boek van Emiel voest, Freestyle fase 1 kunnen lezen. Dat is een groot deel van de basis samengevat.

Je kunt ook les nemen van een goede instructeur, die je de 7 games leert, dan kan je daarna zelf verder.
Pb maar voor aanraders, die heb ik wel ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:28

_leukerdd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 18:22

Dankjulliewel voor jullie reacties! Heb even op de site gekeken en het word echt super duidelijk uitgelegd zonder dat het saai word! Maar is goed doorlezen en lekker gaan rommelen :)
Freya, super bedankt Hihi, ben alleen beetje blut :o

_leukerdd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 14:58

Vandaag war gespeeld in de bak met hem enzo en begonnen met krabbelen.
Ik ben begonnen bij z'n hoofd, dat liet hij het makkelijkste toe. Ik ben niet verser gekomen dan z'n hals. Steeds als hij onrustig werd als ik aan ze hals zat ging ik weer terug naar z'n hoofd en zo door. Ook normale oefeningen gedaan terug lopen, stilstaan volgen etc

_leukerdd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 21:57

Ik heb weer een vraagje, kan je meerdere games tegelijk doen? Ik heb voor kerst een stick gekregen, wou ik heel graag hihi <3 pure liefde :P

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:12

Ja, als je de games eerst los van elkaar aanleert, kun je ze later combineren. Je leert ze eerst los zodat het paard de communicatie goed snapt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 01:56

Begin bij 1 en dan 2,3 etc. niet alles door elkaar gooien en aanrommelen, er zit niet voor niks een bepaalde volgorde in.
Blijf niet te lang hangen in een game om het 100% perfect te willen doen, dan wordt het een job en geen game.
De friendly game kun je altijd wel overal tussendoor doen en met de meest gekke voorwerpen, dat versterkt de band.

_leukerdd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 11:18

Oke dankjulliewel!
Hebben jullie nog tips voor de friendly game? Op z'n hoofd vind hij het allemaal prima, maar als ik naar z'n hals ga etc loopt ie achteruit, dan begin ik weer met z'n hoofd maar zo blijf ik een beetje hangen :p

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:12

Probeer inderdaad met heen en weer gaan steeds ietsje verder te mogen komen. Anders je hand op de plek houden totdat hij ontspant, dan direct weghalen en even wachten. Dan herhaal je dat iedere dag en ga je als je ontspanning krijgt steeds een stukje verder.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:17

Ts waar sta jij ten opzichte van je paard als je bij het hoofd begint met friendly game?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:22

Ik denk dat het heel handig voor jou zou zijn om een keer door iemand te worden geholpen die de 7 games kent.