Twee paarden los in de bak..?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anniek22

Twee paarden los in de bak..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 18:33

Naar aanleiding van m'n vorige topic- als je twee paarden los doet in de bak, is het dan ook leuk om dan samen dingen te doen, zoals paarden naast elkaar laten lopen, tegelijk stilstaan, tegelijk draven, tegelijk Sliding Stop.

Zijn dit dingen die wél leuk zijn of niet slim? Ik ga NATUURLIJK wel eerst oefenen. Kan dit..?

jitskenienke

Re: Twee paarden los in de bak..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:33

ja tuurlijk kan dit!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:34

Gaaf,zou ik zeker doen!
Ik zou eerst de commando's individueel aanleren en daarna naast elkaar.
Je kan bijv wel allebei in de bak neerzetten en met een aan het werk gaan om te oefenen en zo steeds meer de andere erbij betrekken.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 18:37

HOERAAAA!!!! Positief commentaar hahaha :-) ja okee maar waar zou ik dan eerst mee beginnen? Gewoon stappen of stilstaan of tegelijk rondje draaien of tegelijk terug of....?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:38

Je kan best twee paarden samen laten lopen in de bak, en met twee tegelijk 'werken' kan ook nog wel, maar echt dingen leren moet je 1 op 1 doen. Hoe zie je het voor je, de paarden tegelijk te laten stilstaan, draven etc? beide aan een halster en touw, beide los?

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 18:41

Allebei los, helemaal gefocust op mij dus. Als ze niet willen kunnen ze nog weg

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:44

Ik zou ze eerst naast elkaar stil laten staan en vanuit daar oefenen om samen naar jou toe te laten stappen en zo steeds meer uitbereiden

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:48

Je had deze vraag al gesteld in je andere topic en daar heb je ook antwoord op gekregen, is het dan echt nodig om nog een topic aan te maken?

Maar ze staan ook samen in de wei, neem ik aan. Dan zouden ze, zolang ze geen ruzie maken samen in de bak kunnen staan, let wel op dat ze geen zand gaan eten of aan de omheining gaan knagen.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:06

Ik heb dit gedaan met het paard van een vriendin van mij en mijn eigen paard. Allebei liepen ze helemaal los. Heel netjes bleven ze bij elkaar en deden we slangenvoltes, hand veranderen over de diagonaal, voltes, overgangen etc :) Ze hebben een periode ook samen gestaan op de wei, maar dat was maar n korte periode. Waren gewoon allebei netjes getraind apart van elkaar en konden daarom ook samen de oefeningen zo goed uitoefenen.

Momenteel staat dat paard helaas niet meer bij ons op stal en heb het wel met anderen geprobeerd maar tot dusver geen succes helaas. Het ene paard was niet vooruit te branden, het andere paard bleef te veel aan mijn paard plakken(wat hij dan ook weer helemaal niks vond).