Paardjes naast elkaar of niet..?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anniek22

Paardjes naast elkaar of niet..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 17:56

Hoi,

Ik heb 2 paardjes en ik wil ze naast elkaar laten lopen in de bak, zonder dat er problemen ontstaan. De één schrikt snel, en rent snel weg. De ander is wat ouder maar ook rustiger. Als ik ze nou 2 touwhalsters aandoe en ze dan samen aan elkaar knoop.... Met ongeveer een meter ertussen..?

Als de één wegschiet, roept de andere de ander terug naar de orde. Ben ik de enige die dit doet of wil?

Anoniem

Re: Paardjes naast elkaar of niet..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:58

Is dit serieus?
Heel slecht plan!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:58

Levens gevaarlijk
überhaupt met een touwhalster los lopen of vast zetten

Waarom wil je dit invredens naam doen

Jij wilt toch ook niet verplicht naast iedereen lopen ze zoeken zelf hun vriendjes wel uit hoor
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 25-11-14 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:59

Serieus? Heel slecht plan, behalve als je een flinke spaarrekening hebt voor dierenarts...

Gitana

Hoe kom je erop? :')

Anoniem

EskeGirl schreef:
Serieus? Heel slecht plan, behalve als je een flinke spaarrekening hebt voor dierenarts...
Dat mag de eigenaar van d'r verzorgpony's dan betalen. :+
Zou niet blij zijn met zo'n verzorgster. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:00

sadekeshia schreef:
Uit de film Spirit of the Cimarron. :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:00

KoudbloedKim schreef:
sadekeshia schreef:

Aah, spirit, good old times <3
Maar in het echt werkt dat niet nee :n

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:01

Tis toch nog geen (penny) vakantie? :+

Anoniem

TS, dan krijg je dus dit soort taferelen. :Y)
Afbeelding

MarlindeRooz

KoudbloedKim schreef:
sadekeshia schreef:

Mijn gedachten. _O-

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:03

Oh jee....
Ik zie in je profiel dat je verzorgpaardjes hebt. Dringend advies (omdat je dit kennelijk serieus overweegt, en het gevaar niet ziet) ....: Bij ALLES wat je met je verzorgpaardjes doet/ alles wat je bedenkt wat je zou kunnen doen, eerst overleggen met de eigenaar!!

Ik zou toch echt niet willen dat een verzorgster dit met mijn pony's zou proberen, die zou dan toch echt een serieus probleem met mij hebben..

VNjulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:04

Zullen we het er maar op houden dat dit een grap is :')

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 18:06

KoudbloedKim schreef:
Is dit serieus?
Heel slecht plan!

Okee. Mijn idee is gewoon om ze samen te laten lopen in de bak. Als ik 'ho zeg tegen de één, en 'kom maar naar de andere, dat is mijn plan. EN dus dat ze me allebei volgen, naast elkaar. Ik ken wel mensen die het doen en waar de dierenarts daarvoor nooit voor moest komen. Ik vroeg me alleen af of ze dan dus een hulpmiddel nodighebben of niet.. ;-)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 18:08

Bovendien doe ik het ongeveer 1x in de maand, 30 minuutjes. Gewoon tegelijk twee paardjes in de bak, volgen, handwerk, grondwerk.... Gevaarlijke dingen zeker niet... Dus niet boos worden ik weet wel wat ik doe alleen vroeg ik me af of er meerdere mensen zijn die het tegelijk met twee paarden doen. !!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:10

Knoop je ze dan aan elkaar vast?
Dan heb je wel een steekje los zeg. :=

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:10

nee dom plan. Ieder aan een eigen lijntje.Dan kan je ze ook naast elkaar laten lopen maar niet vast aan elkaar
Wat doe jij als de nerveuze pony schrikt, merkt dat ze vast zit en vol aan de andere pony gaat hangen in paniek?

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 18:10

Punz schreef:
Oh jee....
Ik zie in je profiel dat je verzorgpaardjes hebt. Dringend advies (omdat je dit kennelijk serieus overweegt, en het gevaar niet ziet) ....: Bij ALLES wat je met je verzorgpaardjes doet/ alles wat je bedenkt wat je zou kunnen doen, eerst overleggen met de eigenaar!!

Ik zou toch echt niet willen dat een verzorgster dit met mijn pony's zou proberen, die zou dan toch echt een serieus probleem met mij hebben..

Okee sorry het spijt me..

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 18:11

IK HEB HET NOG NOOIT GEDAAN HOOR!!! Nog niet.. Wel gezien bij anderen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:11

Daar hoef je ze inderdaad toch niet voor aan elkaar vast te maken?

meremeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:12

Ik zou het zeker niet met touwhalsters doen. Als de een gaat rennen trekt ie echt gewoon de ander mee, dat veroorzaakt paniek bij de paarden en een hoop problemen. Plus dat het touwhalster makkelijker ergens aan kan blijven hangen en dan heb je pas echt paniek.
Lekker los laten en samen in de bak kan best maar niet vastmaken!!!

Renee_S

waarom zou je het in hemelsnaam op deze manier willen aanleren? als de ene niet wil komen moet je met die aan de slag, en niet m laten voorttrekken door de tweede

sorry maar als je mijn verzorger was geweest had ik je de plak afgejaagd, mensen die dingen met 2 paarden tegelijk doen hebben ze het eerst individueel door veel training aangeleerd, en zijn het vervolgens met 2 paarden (LOS van elkaar!) gaan doen.

QueLee

mijn eigen paard en het paardje wat ik al vanaf 1 jaar ken doen dit ook TS.. die volgen en stoppen wanneer ik dit aangeef.. ik kan ze praktisch tegelijk los longeren.. en wel zonder touw.

Wat jij wil is een vertrouwen kwestie.. en vertrouwen kun je niet afdwingen door de paarden aan elkaar te knopen en te hopen dat de rustige de angstige in bedwang houdt. Wat als de rustige ook schrikt?

Ga lekker longeren (apart!), leer ze de basis (stem) commando's goed aan en breid dit dan later uit naar los longeren. misschien dat je dit dan in de toekomst wel kunt bereiken zonder getouwtrek ;)
Laatst bijgewerkt door QueLee op 25-11-14 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:14

Ik vrees dat dit idee inderdaad alleen in de film Spirit werkt, maar in real-life zou ik dit soort situaties maar liever ontwijken :=

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:17

Goed te lezen dat je het in ieder geval nog niet gedaan hebt. En doe je zelf een plezier: overleg voordat je iets wil gaan doen met je verzorgpony's met de eigenaar van de pony's. Want dat wat jou leuk lijkt, kan iets zijn wat de eigenaar absoluut niet wil hebben. En ik ga er vanuit dat je in ieder geval geen problemen met de eigenaar wil hebben.

Verder, omdat je duidelijk wel belangstelling hebt, en met je verzorgpaardjes wil werken: verdiep je eens serieus in vrijheidsdressuur. Op internet is voldoende te vinden. Of beter nog: laat je scholen door iemand die er verstand van heeft.

Gewoon heel veel lezen over vrijheidsdressuur. Gaan kijken bij professionals, desnoods hier op bokt vragen of mensen met veel ervaring die bij jou in de buurt wonen je wat willen helpen.... Maar dus NIET met dit soort hulpmiddelen gaan werken. En wél voor de zekerheid even aan de eigenaar van de pony's gaan vragen of het ok is dat je met de ponys aan vrijheidsdressuur gaat doen. :j