Rechtrichten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maestro18

Rechtrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 00:20

Hallo,

Men paardje heeft wel wat last van zijn natuurlijke asymmetrie, nu heb ik hoe je het deze er wat kunt uithalen en dan door middel van rechtrichten.
Nu vind je wel heel veel info over dit alles, mar bijna geen enkele oefening dat je kan doen…
Wie heeft er wat oefening voor me? Liefst vanaf de grond ;)
Ik heb een goede kaptoom in bezit, ik heb gehoord dat dit een goed hulpmiddel is :)

DANKJEWEL!! :*

SymphonyCD

Re: Rechtrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:18

Goede oefeningen voor rechtrichten aan het kaptoom zijn bijvoorbeeld schouder binnenwaarts of buitenwaarts, travers, renvers, wijken en appuyeren.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:36

Les nemen, want zomaar wat gaan doen kan meer stuk maken dan goedmaken.

Op de site van paardenbegrijpen.nl staan een aantal basisoefeningen die je zelf kan doen. Begin bij het begin want rechtrichten valt of staat met een goede basis.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:24

SymphonyCD schreef:
Goede oefeningen voor rechtrichten aan het kaptoom zijn bijvoorbeeld schouder binnenwaarts of buitenwaarts, travers, renvers, wijken en appuyeren.

Dit begint uiteraard wel met een basis op de volte/rechte lijnen. Aanleren van de hulpen en zelf leren wat de juiste huiding/positie/hulpgeving is.

Ik ga mee met Brighteyes, met les nemen bereik je veel meer.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 09:48

idd les nemen rechtrichten is een kunst en geen kunstje
Er is juist heel veel te google heden ten dagen ,
Kijk ook eens op youtube naar filmpjes van het rechtrichten aan de hand of longe

SymphonyCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:05

Zoals de basis altijd in orde moet zijn. De vraag van TS is, wat zijn goede oefeningen? Enkel en alleen daar geef ik antwoord op, want niet iedereen zit te wachten op advies als er alleen een vraag wordt gesteld.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:20

Klopt Symphony,
maar niemand(zowel ts als paard) heeft er wat aan al ts lukraak wat oefeningen gaat uitproberen, zonder ook maar een idee te hebben hoe dit in elkaar steekt en vooral de hoe en de waarom van een oefening.

Maestro18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 16:38

Ik ga les nemen van Justien Lemey :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:42

Oei, het zomaar gaan uitvoeren van rechtricht-oefeningen zonder daarbij te weten of je ze wel of niet goed doet, is vragen om meer moeilijkheden. Je hebt hierbij echt instructie nodig, rechtrichten behelst meer dan alleen "het paard rechttrekken". Er bestaat ook veel misverstand over wat rechtrichten nu eigenlijk is, en waar het precies voor is.
Instructie en lees dit eens door: www.rechtpaard.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:46

terpentijn schreef:
Oei, het zomaar gaan uitvoeren van rechtricht-oefeningen zonder daarbij te weten of je ze wel of niet goed doet, is vragen om meer moeilijkheden. Je hebt hierbij echt instructie nodig, rechtrichten behelst meer dan alleen "het paard rechttrekken". Er bestaat ook veel misverstand over wat rechtrichten nu eigenlijk is, en waar het precies voor is.
Instructie en lees dit eens door: http://www.rechtpaard.nl

Rechtrichten is gewoon onderdeel van het skala. Instructie die zich enkel richt op het rechtrichten heeft i.m.o. gewoon het wiel opnieuw uitgevonden. Goed opgeleide instructie zou rechtrichten gewoon mee moeten nemen in de "standaard"-lessen. Er zijn immers ook geen instructeurs die zich enkel richten op impuls, losgelatenheid of schwung. Waarom dan wel voor rechtrichten? Het is allemaal even belangrijk, het een volgt op het ander.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:48

Ts vraagt specifiek naar rechtrichtende oefeningen. Is blijkbaar niet in haar opleiding door de instructie meegenomen, hetgeen nog verbijsterend vaak blijkt voor te komen.
Weet overigens niet of Ts al enige instructie heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:02

Dan zou ik eerder een andere instructrice zoeken dan het in deze richting te zoeken.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:04

Ieder z'n ding dan maar, misschien vindt TS 't wel waardevol of interessant.