[AR] Bandiet voor de sulky

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

Bandiet voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 16:57

Een tijd geleden plaatste ik dit topic over het beleren van Bandiet: _suus19_ @ [AR-ITP] Bandiet beleren voor de kar
Toen had ik gezegd dat ik nog wel foto’s zou plaatsen als hij eenmaal voor de sulky stond. Dat was er niet echt meer van gekomen, maar bij deze alsnog :)

Inmiddels staat hij sinds maart ongeveer voor de sulky. Hij heeft er nog niet zo vaak voor gestaan, maar het gaat wel steeds beter :D In het begin zaten we steeds vast in de bakrand, sturen was echt nog heel lastig. Bandiet had ook geen idee van het brede ding wat nog achter hem aan kwam. Mede door heel veel oefenen door balkjes en langs pionnetjes gaat dat al een stuk beter. Recht wegstappen na halthouden blijft wel nog een klein puntje. Net als doorlopen. Hij wil nog wel eens heel traag gaan en dan heeft hij moeite met de sulky trekken. Maar al met al doet hij het heel goed. Net als tijdens de rest van het beleerproces is het heel rustig gegaan en vond hij niets eng :)

Tips zijn welkom, maar houdt het een beetje vriendelijk. We hebben nog niet zoveel ervaring, maar wel les.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Richting halthouden

Afbeelding

Halthouden zelf, geconcentreerd koppie :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kwaliteit van de foto's is helaas erg achteruit gegaan door het uploaden en doordat ik de helft ook nog eens moest verkleinen :(

Het is leuk als je een berichtje achterlaat :o :Y)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:35

Ziet er goed uit zeg! :D

De sulky is alleen wel vrij klein, maar de ogen een paar gaatjes lager laten hangen zal iig al een stuk helpen wbt het achter over hangen, hij hangt naar mijn idee namelijk iets te ver achterover. :)

_suus19_

Re: Bandiet voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 20:28

Kan dat die ogen lager hangen? Lijkt mij helemaal een vreemd beeld geven. Instructrice zei dat het zo goed in balans hing. Sulky hangt wel wat achterover, maar heeft de pony daar last van? Doen ze wel vaker toch? Want de lamoenen zweven gewoon in de lichtogen, dus het lijkt mij wel prima. Maar als ik iets over het hoofd zie hoor ik dat graag hoor!

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 20:34

_suus19_ schreef:
Kan dat die ogen lager hangen? Lijkt mij helemaal een vreemd beeld geven. Instructrice zei dat het zo goed in balans hing. Sulky hangt wel wat achterover, maar heeft de pony daar last van? Doen ze wel vaker toch? Want de lamoenen zweven gewoon in de lichtogen, dus het lijkt mij wel prima. Maar als ik iets over het hoofd zie hoor ik dat graag hoor!

Als hij goed zweeft in de ogen dan is het prima, maar lijkt me zelf zo a relax om zo achterover te zitten :o Je kan het altijd proberen om de ogen een gaatje lager te laten hangen. Ik had de sulky (ook hca) eerst ook wat meer verticaal in de ogen hangen (de balans was toen op zich goed), maar heb ze toen toch maar wat gaatjes lager gedaan en dat vond ik stukke beter zitten en ook de sulky hing net wat beter in balans, maar dat is natuurlijk per paard verschillend. :)

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 21:56

Oke bedankt! Ik ga het proberen. Weet niet beter, dus ben benieuwd naar het verschil :+

Ponygarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:53

Ik weet vrijwel niks van mennen, dus kan je niet helpen..
Maar ik vind het er super leuk uit zien! Veel plezier samen! :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:50

Ziet er leuk uit maar ik vind de sulky wel erg klein achter jou pony... Vraag mij af of je zelf wel voldoende ziet. Misschien nu in de bak wel maar ook buiten met al het verkeer om je heen?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:54

Ziet er al goed uit! Wat een leuke pony zeg :D
Vraag me inderdaad ook af of je wel goed over hem heen kan kijken..

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 22:07

Bedankt :D

Jahoor ik kan er overheen kijken, gaat net. En we blijven alleen in de bak/wei, dus daar hoef je niet bang voor te zijn patty14 :)