Ik zou heel graag de jambette beter voor elkaar hebben met hem, ik loop daar een beetje mee vast namelijk. Want wat er nu gebeurt is dat hij zijn voorbeen hoog opgooit, maar het komt dan ook weer hard neer, dus geen strekking en geen zweefmoment in de lucht. Het is lastig dat voor elkaar te krijgen, om hem zijn been te laten strekken en ik vraag me af of jullie tips hebben om dit te laten slagen?
Let op dat als het been "niet goed" was, dat je dan stopt met vragen, dus voet weer goed neer laten zetten, en dan pas weer opnieuw vraagt. Op die manier voorkom je het drukke gezwaai, omdat je daar eigenlijk de kans niet voor geeft. Er zit sowieso zelden tot nooit meer een goed moment in dat gezwier met dat been en als het moment er wel is ben je vaak sowieso te laat. Dus je vraagt voet en daarna meteen zweep eraf waardoor je paard direct ook leert, zweep eraf is stoppen met bewegen. Dit is ook handig voor later, wanneer je het been net zolang in de lucht wil hebben als dat je met je zweep het been toucheerd, maar dat is voor later. Voor nu dus, voet vragen, reactie, zweep eraf en voet weer aan de grond. Was dit een mooie, rustige beweging die hoog en naar voren was? Dan heb je uiteraard geclickt op het goede moment, was deze dat niet, even korte pauze, dan weer vragen. Je ziet het trouwens ook op je filmpje, als je even wat anders gedaan hebt en dan weer een been vraagt wordt het een mooier been