Paard reageert niet op de zweep

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ponygarden

Paard reageert niet op de zweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 11:31

Hoi bokkers,

Mijn shetlandpony is totaal niet bang voor de zweep, dus ik kan hem niet longeren, en niet inrijden.
Want ik krijg m dus niet voorwaarts...
Dit is best een probleem want als ik m dus probeer te longeren dan komt hij naar me toe...
Hebben jullie ideeen om hem voorwaarts te krijgen als ik erop zit, en op de grond om te longeren?

En mijn andere pony is juist heel erg bang.
Zij gaat de zweep aanvallen met de oren in de nek, als je ermee op de grond slaat...
Ik heb al geprobeerd om eerst zeg maar te aaien met de zweep, en dit uit te breiden maar dit wil niet.
Zolang ik ermee aai is het prima, maar als ik sla/tik op de grond, rent ze er op af..

HELP MIJ! Want ik weet niet hoe ik dit aan moet pakken..
Alvast bedankt,

Ponygarden /3

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:20

Kun je misschien hulp vragen aan iemand die ervaring heeft met longeren Liefst volwassen Paard weet inmiddels dat je niet raak slaat En heeft dus geen respect voor de zweep Dit kun je het beste met begeleiding doen

Ponygarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 12:24

dresjoepie schreef:
Kun je misschien hulp vragen aan iemand die ervaring heeft met longeren Liefst volwassen Paard weet inmiddels dat je niet raak slaat En heeft dus geen respect voor de zweep Dit kun je het beste met begeleiding doen

Ja idd, ik heb dr laatst een best harde mep opr kont gegeven, maar paardlief blijft doodstil staan.
Al eerder begeleiding gehad, maar paardlief kregen ze nii vooruit...

dresjoepie

Re: Paard reageert niet op de zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:35

Wat vervelend voor je dat het toen ook niet is gelukt Misschien is er op bokt wel iemand die bij jou in de buurt zit om een x te helpen Weet niet welke regio je zit ? Maar is lastig uit te leggen wat je moet doen zo vanachter de pc