[AR] warm blijven op de bok

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

criollo_yess

warm blijven op de bok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 11:15

Begin deze zomer ben ik begonnen met mennen en heb dus nog geen ervaring met mennen als het wat kouder wordt. Echter nu het weer wat frisser wordt, ben ik bang dat ik heel langzaam in een ijsklompje ga veranderen tijdens het mennen als ik geen goede kleding draag. Want ik wil in de winter nog wel 1 a 2x per week een rondje gaan rijden.

Nu vroeg ik mij af wat geschikt is om aan te trekken om warm en droog te blijven. Het hoeft niet heel mooi te zijn, het is niet voor wedstrijden bedoeld. Zelf zat ik te denken aan een thermo-overall o.i.d. Goede handschoenen, een muts en warme schoenen heb ik wel.

Wie heeft tips voor me?

IrishDraught

Re: warm blijven op de bok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:16

ik heb een softshell skibroek (marktplaats) met een legging of skinny broek eronder dat is echt lekker warm en winddicht en je lijkt niet eens op een michelin mannetje.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:20

skibroek en zorgen dat je het niet al koud hebt als je op de wagen stapt, dat scheelt ook een heleboel!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:47

Ski broek aan, dikke jas, fijne sjaal, cap op eventueel met een dunne muts er onder. En een paar dikke handschoenen.
Voor naar buiten prima, dressuren vind ik lastiger, dan heb ik liever geen of dunne handschoenen aan maar dat is eigenlijk weer te kort als het echt koud word.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:37

Misschien heb je wat aan de FAQ.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:41

Lekker dikke winterlaarzen, thermo legging onder je broek, dikke jas, handschoenen en een heerlijke muts. Zo ment de eigenaar van mijm VP's de hele winter door!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:42

Hangt ervan af hoelang je op de bok zit, TS. Op mijn werk dragen we thermo-ondergoed, skibroeken en (ski)jassen onder onze werkkleding. Zo lijkt het voor de klant of we nette kleding dragen, maar daaronder zijn we extra dik aangekleed. Ook hebben we verwarmde handschoenen en zooltjes op een accu. Maar als het voor een uurtje of 2 is, dan volstaat een thermo-overall ook. Die van mij heb ik gekocht bij Van Cranenbroek in Schijndel en deze is niet alleen comfortabel, maar ook nog eens helemaal niet duur. Een paar jaar geleden heb ik hem voor 40 Euro gekocht. Ze zitten nog steeds in het assortiment.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 13:50

Bedankt voor jullie reacties. Kan daar wat mee, zeker ook met de FAQ Gem. Had deze nog niet gevonden, thx!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:57

Mijn menschort vind ik vaak onhandig, maar s winters is een wollen menschort zalig.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:59

Thermo ondergoed, ski trui en ski broek.
En van die thermo rijlaarzen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:59

Thermo overall.
Heerlijk warm, maar onhandig als je moet piesen.

Erica_Risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:40

In het begin van een rondje bos , heeft mijn geschoren pony haar uitrij/men deken op, en ben ik nog geen ijsklontje...zodra ze is ingestapt snel deken eraf voor wat werk...en dan heb ik gelijk een warm menschort. Met uitstappen gaat hij weer op. Laatste stuk zonder deken redt ik wel.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:19

jorika1986 schreef:
Thermo overall.
Heerlijk warm, maar onhandig als je moet piesen.

Inderdaad, daarom gebruik ik hem ook alleen privé en niet op mijn werk. Dat is dan echt geen doen. :D

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:22

Neem een lekkere warme deken mee! ( die vies mag worden ) Ook mijn plan voor de winter :D
Natuurlijk ook dik inpakken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:51

Lekkere dikke warme winterlaarzen
Goede dikke sjaal
Eventueel thermolegging en thermo shirt.
Dikke skibroek erover of regenbroek want dan is het vaak ook winddicht en scheelt een hoop.
Eventueel dunne muts onder m'n cap voor de écht koude dagen
En uiteraard handschoenen :D

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:57

Ik zat vroeger altijd op de bok met een zweetdeken (of 2 :P) om, we mende met Friezen dus waren grote dekens ;)

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 11:20

Ik men met een shet, dus de zweetdeken is niet zo groot. Plus ik wil 'm wel schoon en droog houden, want na de rit moet de pony 'm om.

Ik rij vooral in het bos, dus er wil nog wel eens een kuil langskomen en dan schuif/stuiter ik wel eens wat op de wagen. Met losse deken om je benen lijkt me dat lastig. Of je snoert jezelf heel strak in, kun je niet meer bewegen.....? of het flappert alle kanten op.......?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:40

Vorig jaar heb ik via Bokt een Maddox winter-overall gekocht. Het werd echter nauwelijks winter, dus heb hem nog niet aangehad :) .

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:50

Vandaag ook een thermo overal gekocht en meteen getest, heerlijk warm ! Nu alleen nog iets vinden voor mijn handen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:57

Men neme een goed, elektrisch verwarmd, vest, een verwarmde broek en verwarmde handschoenen; dikke accu in het kastje (heb je gelijk ook goede verlichting) en klaar ben je.

Als je even geduld hebt, zal ik maandag even kijken naar wat professioneel spul voor hele fatsoenlijke prijzen......

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 20:16

Aan mijn handen heb ik dubbele handschoenen. Een hele dunne wollen gebreide handschoen met daarover een leren handschoen (die is wind en waterdicht). Met op en aftuigen doe ik dan de buitenste laag af en kan ik met de dunne handschoentjes werken. De wollen handschoentjes zijn wel wat aan het verslijten, dus zit er aan te denken deze te vervangen door dunne thermohandschoenen.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:24

Afbeelding

Voor in mijn handschoenen heb ik van deze gelkussentjes klaar liggen, heel benieuwd hoe ze gaan bevallen. En op mijn verlanglijstje staat een thermo overall. Ik zag ze bij cranenbroek nu weer in de folder staan voor 39 euro

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:47

Thermo onderkleding, verders fleece vest en dikke jas. Van handschoenen heb ik die gewone wollen met rubber nopjes. Heb ook lederen men handschoenen en draag ze eigenlijk nooit, voel het graag en rij het liefste zonder.
Tijdens de rit ligt er een zweetdeken over mn schoot. Muts met oorflappen. qua schoenen mijn gewone stalschoenen. Ik heb het niet zo snel koud dat verschilt ook per persoon. Uur is ook wel de max. als het rond het vriespunt zit! Eenmaal terug op stal, en afgetuigd, veeg ik het erf aan heb ik het alweer warm ; )

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:55

Voor degenen die geen electrisch verwarmde handschoenen kunnen betalen: bij Decathlon heb je hele dunne handschoentjes voor onder je normale handschoenen en die worden ook heel warm. Het zijn zogenaamd satijnen handschoentjes. Werken super! Ik wissel ze af, afhankelijk van de temperatuur.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 02:02

Menschort over je benen en om je billen.
En zo'n heerlijk warme menkraag tussen trui en jas (zie onderschrift)