longeersingels en longeerhulpen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

iiSunshine

longeersingels en longeerhulpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 21:02

Hey,

Ik heb eigenlijk 2 vraagjes :o
Ik ben vandaag begonnen met langelijnen met mijn verzorgshet. Nou heb ik daar geen longeersingel pf hoe dat ding ook heet met die ringetjes :+ dus ik vind dat nogal irritant dat dat touw laag langs haar loopt als ik er (schuin)achter loop, ook vindt ik dit gevaarlijk. Omdat het m'n verzorgpony's zijn wil ik eigenlijk geen geld besteden aan zo'n longeersingel, zijn er andere mogelijkheden of kan ik er zelf 1 maken?

Hier mijn 2e vraag :P
Ik longeer haar ook en ik wil haar eigenlijk wat meer aan teugel als ik haar longeer. Kan ik zelf 1 maken?

Dit waren mijn vragen ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd :D

iiSunshine

Re: longeersingels en longeerhulpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 15:17

Oeps, er moet staan: kan ik zelf longeerhulpen maken?

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 16:04

Schopje

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:15

Niet zelf iets in mekaar flansen, stel dat er iets los schiet en je pony raakt verstrikt.. een simpele stoffen longeersingel heb je voor 20 euro al. Ik snap dat je geen geld uit wil geven, maar bedenk je wel: doe het goed, of doe het helemaal niet. Je bent wel met andermans pony bezig.. weet die uberhaupt wat je van plan bent? Misschien moet je eerst daar is afspraken mee maken.
Hulpteugel zou ik ook niet aan beginnen, als je het goed doet gaat de pony vanuit ontspanning al lekker zelf zakken met z'n koppie. Is nergens voor nodig om m' 'in de houding' te zetten.