Hallo Bokkers Ik vroeg mij af wat voor kar/wagen ik zou moeten aanschaffen voor mijn Shetlander van 95 cm groot stevig gebouwd. Ik wil er wel wedstrijden mee gaan rijden maar eerst is het nog alleen recreatietijden. Ik heb redelijk veel op internet gekeken naar wagens en een recreatiewagen leek mij het beste maar ik vroeg mij af wat jullie daarvan vonden.
Bedankt voor de snelle reactie. Ik was al een beetje op bokt aan het lezen over sulky's alleen ik las dat die snel kunnen omslaan en dat er meer gewicht op de pony hangt omdat het een 2-wieler is. Wat vind u daarvan?? @LidyK97
snel omslaan valt naar mijn mening wel mee. klopt inderdaad wel over dat gewicht, als je sulky niet goed in evenwicht staat, hangt deze als het waren op je pony. dan trekt en draagt hij dus, en dat is niet goed. heb er zelf geen ervaring mee trouwens.
Birdie60
Geplaatst: 18-11-14 20:40
Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik heb hier nog 2 karren staan waar een shet voor gelopen heeft.
Gem
Geplaatst: 18-11-14 20:53
Ik raad je aan om de FAQ eens te lezen. Even scrollen en je vind veel topics over wagentjes.
Bij een gewoon wagentje in elk geval wel met rem! Heb zelf nogal slechte ervaring gehad met een wagentje dat remde op de pony... ( zo'n broektuigje) pony vloog al snel alle kanten op zodra ik van draf terug naar stap wilde....
Ik zou ook op zoek gaan naar een 2wieler. Heb zelf beide, maar de vierwieler vind ik op zandbodems (met uitzondering van een bak met goede menbodem) te zwaar. Heb zelf een hca en daar ben ik erg blij mee. Hiervoor de cavalettie gehad, maar daar was mijn rug minder blij mee en je mag er officieel alleen dressuur mee starten geen vaardigheid, omdat hij te smal is.