Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Catnip schreef:Stelling, buigen, travers, renvers, wijken, appuyeren, piaffe,... het kan allemaal aan de hand!
Wat goed dat je hiermee aan de slag wilt met je paardik merk zelf dat wanneer de basis (en eventueel nog heel wat verder dan de basis) er op de grond goed in zit, het met rijden allemaal veel gemakkelijker gaat. En je krijgt er een gespierd, soepel paard door, mits correct getraind.
En hier zit dus de valkuil. Ik raad je aan om een instructrice te zoeken om je hierbij te begeleiden. Dat hoeft niet vaak, een keer in de 2 à 3 weken is genoeg om lekker vooruit te gaan.
Het is namelijk precies zoals je zegt, het is lastig als je nog niet veel ervaring hebt om te zien of je paard de oefening correct uitvoert, zijn lichaam en zijn spieren correct gebruikt.
Ik ben er zelf al een tijd mee bezig, en als 'derde' zie ik dat bijvoorbeeld wel, maar als ik degene ben die de oefening uitvoert (en dus vlak naast het paard bezig ben en het totaalplaatje wel eens uit het oog verlies) dan is het fijn als mijn instructrice me kan vertellen dat het paard helemaal over de schouder wegvalt terwijl ik denk dat het fantastisch gaatdan kan ik daarna ook in mijn eentje extra op dat punt letten.
Heel veel succes, en veel plezier!
Air schreef:Monique de Rijk komt ook in Twente: http://atletischerijkunst.nl/leermogeli ... catie.html
Het is inderdaad nog best lastig om te doen terwijl het er redelijk makkelijk uit ziet