Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MorganeR schreef:Fjorj, de eigenaar heeft in het weekend geen tijd en ik alleen maar in het weekend tijd. Dus dat is altijd lastig.
Mizora, doorlopen probeer ik vaak en zodra we weer 'van stal weggaan' is het goed, draaien we weer terug heb ik weer een raceknol.
We draaien ook vaak volledige rondjes maar zodra hij doorheeft dat we weer grofweg richting stal gaan is het raak. Ook gebeurt het terwijl we nog gewoon weg aan het lopen zijn, dat hij plots heel hard hinnikt, bijna omhoog komt en wil rennen.
Demo_love, Ik heb helaas geen hengstenketting maar kan kijken of ik op stal een kan lenen. Maar ik zou het het liefste zonder al te veel kettingen en weet ik wat oplossen...
MorganeR schreef:Dat klopt wel ja, helaas. Hoe gebruik ik die precies? Moet ik die dan over de neus of onder de kin door halen? Dat zijn de twee manieren waarop ik het zie.
Nu bedenk ik me nog iets belangrijks: Hij lijkt veel meer gespannen als hij zijn bit in heeft of zijn tuig zelfs al ziet, dus dat doe ik maar niet. Het lijkt alsof dat het plaatje van "werken en rennen" oproept bij hem.
We zijn ook al begonnen met clickertraining en ik kan hem in de bak of op stal wanneer ik ook wil met alleen lichaamstaal of alleen stemcommando stil zetten, achteruit laten gaan of laten versnellen/afremmen. Zelfs buiten als we nog "erheen" gaan, maar zodra die knop bij hem om slaat...