Het vrijheidsdressuur topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elisexoxo

Het vrijheidsdressuur topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 14:05

het leek me wel leuk op een vrijheidsdresssuur topic te openen! :D voor al je vragen , eigen ervaringen , leuke ideeen , kunstjes of wat dan ook :P veel plezier! ( sorry als hier al een topic voor is maar kan hem nie vinden :P )
Laatst bijgewerkt door MaritB op 13-11-14 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

miesmermaid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:37

Leuk ik doe mee !
Mijn verzorg shetje ;
Afbeelding
shake :P

Afbeelding
op het blok ;)

Afbeelding
begin jambette :Y)

verder kan ze achteruit lopen op stem, mooi staan. ( begin van liggen ) Ik ben pas begonnen maar ze pakt het goed op !

xhaflinger

Re: vrijheidsdressuur topicc!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:35

heeeeey allemaal,
Ben ik is blij dat er een topic is geopend *\o/* Ik wil namelijk heel graag mijn haflinger de spaanse pas leren maar ik weet niet hoe ik dat moet doen :o Ook zou ik hem heeeel graag de buiging willen leren!! Als iemand tips heeft ik sta voor alles open *\%/*

xx

Isathjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:30

Ik ben ook echt super bij dat dit topic is geopend zoals hier boven ook word gezegd^
ik wil mijn verzorgshetje ook vrijheidsdressuur leren ik ben bezig dat hij op stem een voetje geeft
Denk dat het nog wel een tijdje nodig heeft ;(

elisexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 16:56

mooi dat jullie er blij mij zijn!!

miesmermaid schreef:
Leuk ik doe mee !
Mijn verzorg shetje ;
[ Afbeelding ]
shake :P

[ Afbeelding ]
op het blok ;)

[ Afbeelding ]
begin jambette :Y)

verder kan ze achteruit lopen op stem, mooi staan. ( begin van liggen ) Ik ben pas begonnen maar ze pakt het goed op !

aahhww <3 echt superleuk! en schattig heb je miss wat tips voor me :o ik ben bezig met shake mett mijn pony ( d-pony) maar hij reageert er niet op als ik de zweep bij zijn oor hou en kriebel heb je misschien wat tips? :j

lamee_akyro schreef:
heeeeey allemaal,
Ben ik is blij dat er een topic is geopend *\o/* Ik wil namelijk heel graag mijn haflinger de spaanse pas leren maar ik weet niet hoe ik dat moet doen :o Ook zou ik hem heeeel graag de buiging willen leren!! Als iemand tips heeft ik sta voor alles open *\%/*

xx

leuk, leuk!! heb je al een beetje de basis met hem gedaan :o voetje geven en dingen. jambette moet je even aan iemand anders vragen zover ben ik nog niet :P en wil je echt de buiging of het compliment? :D
Laatst bijgewerkt door MaritB op 13-11-14 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: berichten samengevoegd, graag EDIT functie gebruiken als je nog iets wilt toevoegen.

NikieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:00

Ik ben ook al ff bezig met vrijheidsdressuur! :)
Mijn haflinger kan al nee-schudden, voetjes geven, rondje draaien, volgen, flehmen...
Nu kan hij ook het begin van de jambette maar hij schraapt meer, hoe kan je dat afleren?

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:20

horseloves schreef:
Ik ben ook al ff bezig met vrijheidsdressuur! :)
Mijn haflinger kan al nee-schudden, voetjes geven, rondje draaien, volgen, flehmen...
Nu kan hij ook het begin van de jambette maar hij schraapt meer, hoe kan je dat afleren?

Ik moet ook eers nog de jambette doen voordat ik de spaanse pas kan doen :D. Hoe heb jij je haffie flehmen geleerd??

elisexoxo schreef:
lamee_akyro schreef:
heeeeey allemaal,

xx

leuk, leuk!! heb je al een beetje de basis met hem gedaan :o voetje geven en dingen. jambette moet je even aan iemand anders vragen zover ben ik nog niet :P en wil je echt de buiging of het compliment? :D

Ik wil echt de buiging haha. Wat is een compliment? :P
Laatst bijgewerkt door MaritB op 13-11-14 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: berichten samengevoegd, graag EDIT functie gebruiken als je nog iets wilt toevoegen.

MaritB

Re: Het vrijheidsdressuur topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:54

YRT >> TVG

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:30

Oeh, ik meld me ook! ik doe met mijn shetje ook vrijheidsdressuur, ik heb alleen nog filmpjes.

Naam : Lucky
Wat hij kan :
Zijwaarts, voetjes, terug, fleem, kusje, wijd, volgen, bokken, huppen, compliment, knielen, steigeren, rondje draaien.

http://tinypic.com/player.php?v=2qxykb4 ... GX1ZlOG_Fk

elisexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 21:30

e] o dat kan ik je dan niet uitleggen :') dat is net iets anders zal morgen wel even een foto maken :o

elisexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 21:32

Ropa schreef:
Oeh, ik meld me ook! ik doe met mijn shetje ook vrijheidsdressuur, ik heb alleen nog filmpjes.

Wat hij kan :
Zijwaarts, voetjes, terug, fleem, kusje, wijd, volgen, bokken, huppen, compliment, knielen, steigeren, rondje draaien.

Wow dat is veel zeg! Als ik vragen mag: hoe heb je bokken aangeleerd :P :D gaaf filmpje trouwenss!! *\o/*
Laatst bijgewerkt door elisexoxo op 14-11-14 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:35

Wat leuk ik doe ook VD met me quartertje. Ze kan nee schudden, flemen, kusje, jambette, achtervoetjes optillen, spagaat en begin diepe buiging

elisexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 21:47

ryukapple schreef:
Wat leuk ik doe ook VD met me quartertje. Ze kan nee schudden, flemen, kusje, jambette, achtervoetjes optillen, spagaat en begin diepe buiging

leeuukk!! een vraagje: ik probeeer ook mijn pony nee te laten schudden maar welke manier ik ook gebruik hij wil het maar niet doen.... heb jij misschien tips voor me :D

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:52

Ik meld me, onddanks dat ik eigenlijk een beetje gestopt ben! Ik heb 2 Shets, en heb ze allebei vrijheiddressuur geleerd! Mijn oudste Shet kan nee schudden & jambette. Mijn jongere Shet kan wel wat meer, in een half jaar heeft zij zo'n beetje alles van de vrijheidsdressuur weten te leren. Waaronder: jambette, op het blok met 1 & 2 benen, achteruit op commando, steigeren en bokken. En ik ben zéker wat vergeten :+ .

Hier een leuke foto van haar meest geliefde kunstje:

Afbeelding

elisexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 21:57

ahww wat leuk!! hele schattige foto trouwenss :o

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:03

Ik meld me ooook :) kan alleen nu even geen foto plaatsen.
Ik doe met mijn A welshje van 7 jaar :)
Daarbij kan hij:
Liggen
Platliggen
Steigeren
Jambette
Flemhen
Spagaat
Knielen
Compliment
Volgen
Omrollen
Mee springen als ik las de sprong ga.
Begin spaanse pas
Umhw vast nog wel wat maar vergeet ik nu ff

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:05

elisexoxo schreef:
ahww wat leuk!! hele schattige foto trouwenss :o

Dankjewel! :D

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:24

Sylvia3 schreef:
Daarbij kan hij:
Liggen
Platliggen
Steigeren
Jambette
Flemhen
Spagaat
Knielen
Compliment
Volgen
Omrollen
Begin spaanse pas

hoe heb je eeen spagaat aangeleerd??

SaraaRichard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:32

Ik doe VD met mn verzorgwhelsje en hij kan shaken, allebij de voetjes geven, achteruit lopen, wijken ook wel. Ik doe nu de basis en later grote kunsten. Ik doe alles op manier van Eva Roemaat en Jesse Drent. Kijk op hun youtube kanaal voor tutorials!!! Daar heb je echt heel veel aan! Eva- @AlwaysHorseLove en @jessetjuuuuhh ofzoo

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:51

lamee_akyro schreef:
Sylvia3 schreef:
Daarbij kan hij:
Liggen
Platliggen
Steigeren
Jambette
Flemhen
Spagaat
Knielen
Compliment
Volgen
Omrollen
Begin spaanse pas

hoe heb je eeen spagaat aangeleerd??

Balkje bij zijn achter benen, en dan met een snoep naar beneden met zijn hoofd en dan vooruit lokken. Na 1 x deed hij dit zonder balk en hoef k nu alleen maar me
Hand tegen zijn neus en achter uit telopen en gaat ie in de spagaat :)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:18

Ik meld me ook :)
Ik heb het heel veel gedaan met mijn eigen shetlander, helaas staat ze nu niet meer bij ons.
Nu ben ik verder gegaan met mijn verzorgpony: een Connemaramerrie
Ze kan al (heel enthousiast) kusjes geven, volgen, halthouden, achterwaarts (los en vast), jambette en spaanse pas.
Ik ben bezig met compliment, spagaat, flemen, knuffelen en ja knikken.

Ze vindt spagaat heel moeilijk (en daardoor compliment ook) hebben jullie hier tips voor? Ik kan niet gaan oefenen met een balkje.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:21

Oh leuk! Ik ben ook sinds een tijdje bezig met vrijheidsdressuur. Mijn paardje kon al een beetje steigeren op commando en dat gaat steeds beter!
Verder kan ze ook op het blok staan en jambette aan de hand en onder het zadel!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 00:00

FelineNanet schreef:
Ik meld me ook :)
Ik heb het heel veel gedaan met mijn eigen shetlander, helaas staat ze nu niet meer bij ons.
Nu ben ik verder gegaan met mijn verzorgpony: een Connemaramerrie
Ze kan al (heel enthousiast) kusjes geven, volgen, halthouden, achterwaarts (los en vast), jambette en spaanse pas.
Ik ben bezig met compliment, spagaat, flemen, knuffelen en ja knikken.

Ze vindt spagaat heel moeilijk (en daardoor compliment ook) hebben jullie hier tips voor? Ik kan niet gaan oefenen met een balkje.

Wat bij mijn paardje hielp was zijn hoofdje naar beneden leiden en dan naar voren :)
Zodat ie met zijn voor beentjes naar
Voor ging ;)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:37

elisexoxo schreef:
ryukapple schreef:

leeuukk!! een vraagje: ik probeeer ook mijn pony nee te laten schudden maar welke manier ik ook gebruik hij wil het maar niet doen.... heb jij misschien tips voor me :D

Ik moest echt opzoek naar waar in het oor het kriebelde dat heb ik eerst met de hand gedaan en daarna met de zweep. Bij mijn pony was het onderin waar de meeste haartjes zitten

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:45

elisexoxo schreef:
Ropa schreef:

Wat hij kan :

Wow dat is veel zeg! Als ik vragen mag: hoe heb je bokken aangeleerd :P :D gaaf filmpje trouwenss!! *\o/*

Altijd als ik gek deed deed hij gek mee en ging hij bokken, en zo heb ik dat steeds beloond en op commando gezet.. :D