longeersingel deukje ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

miesmermaid

longeersingel deukje ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 21:38

hallooo ik ben pas begonnen met logeren met een longeersingel alleen ik zie verschillende dingen voor bij komen ! Sommige mensen doen onder de singel een dekje en ander niet. Wat raden jullie aan ?
alvast bedankt ! :o

josje12345

Re: longeersingel deukje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:48

ik deed het altijd in eerste instantie zonder maar gebruik sinds een jaar nu een soort touw zie linkjehttp://i45.tinypic.com/2wee8o0.jpg
Dit maakt het allemaal net iets natuurlijker als je bijv een slof gebruikt zet je het vaak vast en hierin kan het paard naar mijn mening makkelijker over zijn rug lopen

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 00:42

josje12345 schreef:
ik deed het altijd in eerste instantie zonder maar gebruik sinds een jaar nu een soort touw zie linkje http://i45.tinypic.com/2wee8o0.jpg
Dit maakt het allemaal net iets natuurlijker als je bijv een slof gebruikt zet je het vaak vast en hierin kan het paard naar mijn mening makkelijker over zijn rug lopen

Maar dat is niet de vraag van TS :D

@ TS, persoonlijk doe ik nooit een dekje onder de longeersingel, persoonlijk zie ik daar de meerwaarde niet. Wellicht als je paard gevoelig is dat het wel een oplossing kan zijn.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 00:43

Een dekje is handig om het zweet op te nemen, dan trekt het in je dekje en niet in je longeersingel, dekje kan je makkelijker in de was gooien.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 00:49

Ik heb een onderlegger van lammert haanstra.
Zweet trekt niet in de singel en het voorkomt schuur/drukplekken.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:51

Het hoeft inderdaad niet, maar het is wel makkelijker omdat dan je longeersingel schoon blijft. Zeker in de zomer en winter bij een dikke wintervacht kan het goed zweten.