Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Mijn haflinger & ik trainen volgens de Emiel Voest methode met loswerken . Het gaat super goed, alleen als ik hem wil laten halthouden (Ga van drijvende achterkant naar voorkant en iets met mijn hand omhoog) Stopt hij niet maar gaat hij gelijk de andere richting op. Ik weet niet hoe ik het duidelijk voor haar moet maken en of ik wat fout doe (wat waarschijnlijk zo is ) of het anders moet aanleren. Kan iemand me helpen?
Ik probeer als zijn leider over te komen, door zelfverzekerd naar de voorkant over te stappen.
Caira
Geplaatst: 01-11-14 22:09
maar op welke lijn heb je je hoofd , schouders en heupen, hoever draai je in? Hoe houd je je leidende hand en hoe je drijvende hand? Op welke hoogte van je paard stap je in?
Laatst bijgewerkt door Caira op 01-11-14 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt
cam
Geplaatst: 01-11-14 22:09
Denk dat je te veel druk plaatst op de voorkant. Beetje spelen met hoe ver je naar de voorkant moet lopen om halt te houden.
Leotie
Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-14 22:18
Ik heb mijn handen als een kom zeg maar als het ware om zijn achterhand en voorhand, als ik hem wil laten halthouden draai ik naar links of rechts ligt aan welke hand en doe ik mijn hand aan de voorhand iets omhoog. Ik heb eerder het gevoel dat hij het niet snapt dan dat ik teveel druk geef. Maar ik ga proberen is uit te testen hoever ik moet gaan.
cam
Geplaatst: 01-11-14 22:52
Anders even aan de lijn nemen en op die manier uitleggen als je denkt dat hij het niet snapt.
Als ik het goed begrijp wil deze gwn niet stoppen ?? het ene paard heeft dan ook een grotere voor of achter cirkel Beweeg met hem mee van inks naar recht ( Moet je best vlug zijn hoor ) En blijf de hulp halt geven totdat deze stilstaat
Voor zijn gevoel is het dan waarschijnlijk net iets te veel druk aan de voorkant. Let op dat je bij het opschuiven naar schuinvoor de afstand tussen jou en je paard gelijk houdt, naar hem toe lopen kan ook al veel druk geven, dan liever iets meer voor hem uit lopen, succes!
Ik loop inderdaad dan altijd automatisch wel wat dichter naar hem toe, zal er nu op gaan letten!
Liora
Geplaatst: 07-11-14 22:58
Volgensmij geef je de goede hulpen, maar misschien teveel voor hem waardoor hij niet meer weet welke reactie hij moet geven en jij niet weet waar hij op reageerd. Om er achter te komen op welke hulp hij nou werkelijk reageert moet je ze eigenlijk weer even uit elkaar trekken. Begin met enkel je positie dus nog geen houding en beweging en houdt de afstand tussen jezelf en je paard gelijk. Dan weet je zeker dan je niet teveel hulp geeft. Door te spelen met je positie zou je het punt moeten kunnen vinden waarop hij stilstaat en waarop jij te ver schuin voor loopt waardoor hij zich omdraaid. Je wilt dat hij vertraagd en uiteindelijk stilstaat, zelfverzekerd overkomen is heel belangrijk maar zorg dat je houding passief en klein is en niet groot en actief.