Enthousiast longeren! Hoe?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Enthousiast longeren! Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:18

He!

Ik wil het longeren graag leuk maken, dat mijn paard alert wordt op mij door leuke afwisseling. Maar hoe doe je dat?
Ik zou ook graag met een balkje willen longeren.
Hoe leg je die juist neer? Hoeveel leg je neer? Wat zijn leuke variaties?
Ik heb een fries van ongeveer 1,56.

kasanova

Re: Enthousiast longeren! Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:31

ik ben ook wel benieuwd naar de antwoorden hierop:)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:34

Bij mij is longeren een soort van grondwerk oefening. Ik doe vaak van hand veranderen. Ik longeer in een bak, dus ik verplaats mezelf dus dan loop ik een stuk mee recht uit, veel overgangen en schakelingen etc.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:35

Ik heb mijn merrie geleerd om op de commando's te reageren. Nu longeer ik haar altijd op commando en ze is altijd erg oplettend omdat ze steeds luistert of ze al mag stoppen met galopperen :+

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:40

Ik leg vaak 1 balkje over de ``hoefslag`` van de longeercirkel of 1 balk op ``12 uur`` en 1 balk op ``9 uur`` . Weet niet hoe ik dat moet uitleggen. Die kun je in stap , draf en gallop doen. Meet het wel even na door het even te ``lopen``. Volgens mij moet er voor de gallop ongeveer 3 grote stappen tussen ( ongeveer 9 voetjes met ruimte ertussen als je net zulke kleine voetjes hebt als ik)
Ik heb ook wel eens een dikke tak met bladeren neergelegd. Dat is toch wel weer even anders voor de afwisseling.

Verder vind ik het vaak ook lastig.
Als ik longeer zodat ze er even uit komt maar niet met de bedoeling om te trainen doe ik het vaak zonder longeertouw en de andere poespas. Je kunt je paard dan leren van hand te veranderen.
Eerst kun je dan gewoon op de hoefslag gaan staan zodat hij er niet langs kan en dan proberen hem de andere kant op te sturen en daarna kun je dit afbouwen naar (zoals ik ) alleen de zweep omhoog of bijv. achteruit lopen of wat mijn betreft in je vingers knippen . Pas dit in elk geval vanaf het begin toe.
Ik liep met de zweep om hoog naar de hoefslag en joeg haar eerst terug. ( niet gemeen maar gewoon om het uit te leggen). nu hoef ik alleen mijn hand nog maar op te steken.

Ik gebruik dit met gewoon longeren ook omdat ik mijn hulpteugel niet aan hoef te passen.

en verder gewoon nieuwe dingen neerzetten. Dat is voor die van mij ook altijd een hele belevenis.

mischien heb je hier wat aan , succes ;)

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:35

Hoi, je kunt een longeersingel kopen, dubbele lijn maar wat mijn pony het geweldigst vind ik springen of galopsbalken. Ik leg de galopsbalken zo'n 2m uit elkaar maar dat scheelt ook hoe groot je paard is... Ik gebruik van die dingen waar je bijvoorbeeld olie in doet en daar leg ik een bak op (volgensmij heette ze cherry cans ofz.) :list: Succes

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:36

Ohjaa!! En natuurlijk een soort& laat draaien. Volte, en dan wisselen, volte. Hopelijk snap je het een beetje :D

johnvdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:47

Ik zou graag me paard wat extra willen motiveren.. ze is wat dikker en valt met longeren maar moeilijk in beweging te krijgen.. nou ben ik benieuwd hoe ik haar extra kan motiveren

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:55

johnvdm schreef:
Ik zou graag me paard wat extra willen motiveren.. ze is wat dikker en valt met longeren maar moeilijk in beweging te krijgen.. nou ben ik benieuwd hoe ik haar extra kan motiveren

Kijken wat ze leuk vind om te doen! Misschien kan je haar met nieuwe dingen motiveren.. Balkjes?