[AR] Mini Shet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AniekStam

Mini Shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 16:35

Hallo,
Ik heb een mini shetje als verzorgpony. Hij is erg sterk en ik denk dat hij het erg leuk doet voor een karretje. Ik heb zitten kijken waar ik eventueel een klein karretje kan kopen en heb er wel een paar gezien, deze koop ik echter niet voordat ik weet of hij ook echt goed geschikt is voor een kar. Het tuig is een groter probleem, ik kan moeilijk aan tuig komen omdat hij niet zo klein is :( . Weten jullie nog winkels waar ik tuig voor een mini shetlander kan kopen?

groetjes aniek

Pacific

Re: Mini Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 16:41

Ideal heeft een tuig in maat mini Shet. Wel prijzig, maar zeer degelijk, waardevast en mooi tuig :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 16:53

Hoe groot is hij dan? Dat is zeker ook iets om even naar te kijken of het überhaupt wel loont om al die spullen te kopen :)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 16:56

Pluttersput schreef:
Hoe groot is hij dan? Dat is zeker ook iets om even naar te kijken of het überhaupt wel loont om al die spullen te kopen :)

Hoe bedoel je dit? Hij gaat alleen 'lonen' in plezier en daarvoor maakt de grootte toch niet uit?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 18:22

Nee, maar als je een mini van bijvoorbeeld 65 centimeter hebt gaat het je niet lukken om een kar te vinden die je goed in balans krijgt ;) kan je wel een tuig hebben, maar dan gaat hij niet voor de kar kunnen :)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 18:35

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:28

Ik heb een mini van 78 cm voor een hca sulky staan. Kleiner had de pony niet moeten zijn, anders hadden we de sulky inderdaad niet in balans kunnen hangen. Ik heb er een ideal tuig mini shet op liggen :)

Caitlynxme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:45

Hoe groot is je pony ? en ik zelf zou eerst lange lijnen doen en dan pas kijken of hij zij geschikt is voor het karretje anders koop je misschien alles voor niks.. tenslotte kan niet iedere pony voor de kar

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 12:55

Pluttersput schreef:
Nee, maar als je een mini van bijvoorbeeld 65 centimeter hebt gaat het je niet lukken om een kar te vinden die je goed in balans krijgt ;) kan je wel een tuig hebben, maar dan gaat hij niet voor de kar kunnen :)

Voor een mini van 65 cm is wel dergelijk een kar, kijk eens op Sulkys . eu

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:21

Ja die zijn er wel, maar je moet ze wel goed in balans kunnen hangen ;)

smeetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:13

AniekStam schreef:
Hallo,
Ik heb een mini shetje als verzorgpony. Hij is erg sterk en ik denk dat hij het erg leuk doet voor een karretje. Ik heb zitten kijken waar ik eventueel een klein karretje kan kopen en heb er wel een paar gezien, deze koop ik echter niet voordat ik weet of hij ook echt goed geschikt is voor een kar. Het tuig is een groter probleem, ik kan moeilijk aan tuig komen omdat hij niet zo klein is :( . Weten jullie nog winkels waar ik tuig voor een mini shetlander kan kopen?

groetjes aniek

Op www.ooteman.nl daar bestel ik mijn tuig voor mijn shetlander ook binnenkort.
Zien er goed uit (op de foto's) en zijn zekers niet duur.