Halsverlenger gebruiken bij longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Halsverlenger gebruiken bij longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 19:59

Hoihoi!
Ik ben vanmiddag naar de paardenwinkel geweest, eigenlijk op zoek naar een bijzetteugel. Daar aangekomen zag ik door de bomen het bos niet meer. Thiedemannteugel,martingaal, halsverlenger, borsttuig, bijzetteugels en nog veel meer.
Ik vond de bijzet toch wel wat prijzig en begon dus te zoeken naar iets wat je ermee kan vergelijken. Uiteindelijk kwam ik uit bij een halsverlenger. Dit is waarschijnlijk niet precies hetzelfde maar het gaat mij erom dat ik mijn Shetlanders tijdens het longeren met longeersingel wat naar beneden kan vragen.
Mijn vraag was dus eigenlijk aan jullie, is dit hiermee mogelijk? Ik heb wel eens mensen met een halsverlenger zien rijden maar mij gaat het puur om het longeren en naar beneden vragen van de pony's. En als dit niet hiermee mogelijk is, waarmee dan wel?

Bedankt voor je antwoord!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Halsverlenger gebruiken bij longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:00

Omdat dit niets met kreupelheid te maken heeft verplaats ik je topic naar TVG.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 20:02

Dyonne schreef:
Omdat dit niets met kreupelheid te maken heeft verplaats ik je topic naar TVG.

Kreupelheid? Ik had dit geplaatst bij beweging en voeding?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:08

Dyonne schreef:
Beweging en hoefverzorging is bedoeld voor alle zaken die te maken hebben met het bewegingsstelsel van je paard. Je kunt hier dus alle vragen stellen over kreupelheid, bekappen en beslaan van de hoeven, bewegingsproblemen et cetera.

Vandaar dat ik hem naar een beter passend forum heb verplaatst.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 20:19

Dyonne schreef:
Dyonne schreef:
Beweging en hoefverzorging is bedoeld voor alle zaken die te maken hebben met het bewegingsstelsel van je paard. Je kunt hier dus alle vragen stellen over kreupelheid, bekappen en beslaan van de hoeven, bewegingsproblemen et cetera.

Vandaar dat ik hem naar een beter passend forum heb verplaatst.

Sorry, dit heb ik niet gelezen. Dacht dat beweging ook beweging was in de vorm van longeren, rijden enzovoort.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:24

Ik gebruik ook een halsverlenger bij het longeren, loopt mooi laag mee!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:31

Ik gebruik graag een halsverlenger bij jonge paarden, omdat ie helemaal elastisch is beledig je ze niet gelijk als ze een keer omhoog komen. Ook bij hele gevoelige paarden werkt ie goed.

Sommige paarden vinden het echter een ideaal ding om op te gaan hangen, en dan werkt het averechts en maakt het ze taai, zorgt dat ze vast gaan zitten. Dan kan je beter een simpel touwtje gebruiken (dat kost helemaal niets en kan je op verschillende manieren vastmaken), gogue of een slofteugeltje.

Dus gewoon even uitproberen hoe jouw ponys erop lopen.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 20:47

randalinpony schreef:
Ik gebruik graag een halsverlenger bij jonge paarden, omdat ie helemaal elastisch is beledig je ze niet gelijk als ze een keer omhoog komen. Ook bij hele gevoelige paarden werkt ie goed.

Sommige paarden vinden het echter een ideaal ding om op te gaan hangen, en dan werkt het averechts en maakt het ze taai, zorgt dat ze vast gaan zitten. Dan kan je beter een simpel touwtje gebruiken (dat kost helemaal niets en kan je op verschillende manieren vastmaken), gogue of een slofteugeltje.

Dankjewel voor je reactie! Ik ga zeker kijken hoe ze erop reageren.

Dus gewoon even uitproberen hoe jouw ponys erop lopen.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 20:49

Oeps, er is iets misgegaan.. Ik heb per ongeluk gereageerd in de quote(?). Mijn reactie op Randalinpony was: dankjewel voor je reactie! Ik ga zeker kijken hoe ze erop reageren.