Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dyonne schreef:Beweging en hoefverzorging is bedoeld voor alle zaken die te maken hebben met het bewegingsstelsel van je paard. Je kunt hier dus alle vragen stellen over kreupelheid, bekappen en beslaan van de hoeven, bewegingsproblemen et cetera.
Dyonne schreef:Dyonne schreef:Beweging en hoefverzorging is bedoeld voor alle zaken die te maken hebben met het bewegingsstelsel van je paard. Je kunt hier dus alle vragen stellen over kreupelheid, bekappen en beslaan van de hoeven, bewegingsproblemen et cetera.
Vandaar dat ik hem naar een beter passend forum heb verplaatst.
randalinpony schreef:Ik gebruik graag een halsverlenger bij jonge paarden, omdat ie helemaal elastisch is beledig je ze niet gelijk als ze een keer omhoog komen. Ook bij hele gevoelige paarden werkt ie goed.
Sommige paarden vinden het echter een ideaal ding om op te gaan hangen, en dan werkt het averechts en maakt het ze taai, zorgt dat ze vast gaan zitten. Dan kan je beter een simpel touwtje gebruiken (dat kost helemaal niets en kan je op verschillende manieren vastmaken), gogue of een slofteugeltje.
Dankjewel voor je reactie! Ik ga zeker kijken hoe ze erop reageren.
Dus gewoon even uitproberen hoe jouw ponys erop lopen.