Wat te doen met bokkende bulldozer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SLHorses

Wat te doen met bokkende bulldozer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 10:29

Hoi Bokkers,
Wik zitten op stal met een probleem. Er staat een paard, Wiske, waar niemand van ons op durft te rijden. Ze is 5, ingereden, maar naar mijn idee nog niet goed doorgereden. Het meisje dat haar heeft ingereden is al een jaar weg, en toen heeft Wiske een hele tijd stilgestaan. Een paar maanden geleden kwam een ander meisje en die kon er echt alles mee. Jammer genoeg is zij nu ook weg. Wiske staat dus weer stil. Ik kan en mag er niet op rijden van mijn moeder, zij vindt dat Wiske te wild en te sterk is voor mij en ik ben het daar wel mee eens. Ik wil heel graag dat Wiske meer beweging krijgt, want dit natuurlijk doodzonde. Met longeren is Wiske ook heel erg sterk en ze gaat er gewoon van door. Wat kan ik nou met haar gaan doen? Trekt ze me nog steeds omver als ik haar met een dubbele longe longeer? Weet iemand raad? Als je zelf in de buurt van Lopik woont en je hebt veel ervaring met jonge paarden, stuur mij dan een pb. Wiske verdient beter.
Alvast bedankt!

SLHorses

Re: Wat te doen met bokkende bulldozer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 20:57

Nou das balen

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:00

Kun je geen trainers zoeken die in de buurt wonen?

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:02

als het niet jou paard is of jij verzorgt niet voor haar kan je helaas niks doen. Als jij zelf haar niet aan kan moet je er vooral niet aan beginnen, is voor jou en het paard niet goed. misschien overleggen met de eigenaar of de eigenaar van de stal

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:02

Wat is balen? Dat er niemand reageert bedoel je?

Als er meiden waren die wel goed met dr overweg konden, lijkt het mij dat er meer zijn die dat kunnen.
Ik zou er zelf niet mee werken ala dat niet goed gaat. Aandacht geven dmv borstelen e.d. lijkt me wel handig, zodat ze wel in de hand blijft.
Is er geen eigenaar in beeld vraag ik me af?

SLHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 21:18

De eigenaar is een oudere boer, hij heeft 7 Friese paarden waar ik met een aantal andere meiden op rijd. Iedereen heeft een beetje zijn eigen paardje, maar er is wel een beetje overlap hier en daar.
De eigenaar vindt een paardentrainer te duur en hij weet volgens mij ook niet helemaal wat we er mee moeten. Haar vorige 'verzorger' had veel discipline en haalde haar uit het weiland met het hoofdstel en longeerde altijd met een dubbele longe. Heb je dan meer controle?

esmee1008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:31

Heb je al is geprobeerd haar met een zadel en bijzet te longeren ? Door het zadel erop te leggen went ze eraan en kan ze bokken wat ze wil je zit er tevens toch niet op. Door bijzet heeft ze minder kracht om je mee te trekken. Anders extreem lange longeerlijn kopen en als ze ervan door gaat haar juist nog harder laten rennen met bijvoorbeeld een zweep. Jij bepaald het tempo niet je paard!

PB mag altijd

x

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:37

Longeren jullie in de bak of een longeercirkel?