Eerst een paar keer slepen en toen dan voor de tweewieler (wat een wauw moment was dat!)
1. Hij snapte het nog niet heel erg maar alle hulp was aanwezig!

Na een paar keer in de binnenbak dan ook een keer voor de tweewieler in de grote menbaan!

En toen natuurlijk de 4-wieler! Wimbley was zo braaf dat Edwin hem gelijk de hindernissen mee innam en door de waterbak ging! (hiervoor had hij er al is tussen doorgelopen voor de tweewieler)
3.

Toen kwam het moment dat ik zelf mee mocht (en durfde) achterop! Na 3 jaar ernaast te hebben gelopen was dit wel erg wennen!
4.

Na lang uitstellen (vanuit mijzelf) nam ik na zo'n 20x dan toch de leidsels over zelf! Dat was wel echt een van de mooiste momenten! (kwam er wel met bibber knieën vanaf erna!)
5.

In oktober besloten Wimbley toch naar De Dijkgraaf te verplaatsen vanwege het gemak, ik wilde toch straks met mijn eigen tuig en wagen gaan rijden. Mijn andere stal had minder mogelijkheden en hier had ik tenslotte de menbanen waarin ik ook zelf zou kunnen gaan oefenen...
Onze eerste keer in mijn eigen tuig (alleen het hoofdstel niet ivm bit), en mijn eerste keer tussen de hindernissen door! (let niet op mijn hoofd vond het erg spannend)
6.

Weer heel wat lessen later (ik ben al die tijd 1 tot 2 keer per week blijven lessen!) was mijn wagen nagekeken, tuig compleet en aangepast dus was het tijd met mijn eigen spullen te gaan rijden! Eerst in de les daarna dan toch een keertje zelf oefenen!
7.

*mijn moeder staat hier achterop sindsdien is ze niet meer weg te slaan, van bang voor paarden naar nu mijn vaste groom!
De hele winter hebben we heerlijk geoefend, alleen en veel met les, in de binnen- en buitenbak... Toen het februari werd kwam er weer een in/outdoor oefen minimarathon en leek het mijn moeder erg leuk om mee te doen, gewoon lekker op stal en mensen in de buurt die eventueel konden helpen! Nouja waarom dan ook niet!
8.

We hebben veel gestapt en stukjes gedraafd het was voor ons alle drie nieuw en hadden zeker geen haast! Maar leuk dat we het vonden, je maakt toch hele andere bochten dan normaal haha
In maart was de volgende en hop wij deden zeker weer mee! We durfden al iets harder, de lol bleef er weer goed in!
9.

In april werd het weer mooier en ik wilde Wimbley eigenlijk beleren voor de wagen om lekker naar buiten te kunnen dus hop een les gepland en daar gingen we! Hij vond alle auto's prima en best (Ik heb altijd langs drukke wegen aan de hand gelopen, toch ergens goed voor haha!)
10.

Nog geen week later reden we mee aan de puzzelrit zonder Edwin dus helemaal spannend! Maar meneer was super braaf! We waren samen wel gesloopt na deze rit maar het was wel weer heerlijk!
Sinds ik deze wagen had wilde ik hem al veranderen, de kleur was niet mijn kleur etc. dus in de vakantie samen met mijn moeder, (met behulp van stiefvader en vriend) de wagen gerestyled! Ik mag toch zeggen dat ik er erg trots op ben geworden! Hier was hij dan bijna klaar!
11.

Wim liep toen alweer bijna een jaar voor de wagen! We hebben genoten van het heerlijke weer door lekker buiten te rijden! Toen de wagen klaar was wilde ik ook een onderlegsetje, mijn moeder en ik hard aan de slag gegaan! En bij onze eerste outdoor oefen minimarathon was het dan ook af!
12.

Ook hebben we dezelfde jassen gekocht en heeft mijn moeder deze ook geborduurd met 'ons' logo. Deze staat nu op de wagen, onderlegset en onze kleding!
13.

Onze buitenritten hebben ons vele avonturen opgeleverd maar een gratis ijsje moest natuurlijk op de foto!
14.

En als afsluiter van dit verhaal een foto van onze laatste outdoor oefen marathon (van dit jaar) in volledig tenue!
15.

2 november hebben we weer een in/outdoor oefen marathon op stal en doen we ook zeker mee! Wimbley staat nu dichter op de wagen waardoor we een stuk wendbaarder zijn dus ik ben erg benieuwd! Ook gaan we 16 november meedoen aan een onderlinge dressuur op stal! Genoeg nog op de agenda en we blijven genieten. Respect als je alles gelezen en gezien hebt ik heb geprobeerd het zo beknopt mogelijk te houden!
Wimbley heeft ook zijn eigen youtube kanaal hier staan allerlei filmpjes op van en over hem oa van alle lessen, het beleren etc. https://www.youtube.com/channel/UCaUefZN5t5M801DIu4Us6IA