Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Wendy_Chewie schreef:Dag bokkers,
Mijn jonge paard (vierjarige merrie) is door een medisch probleem (diastemas) erg veel gewicht verloren, alsook haar bespiering.
Ze is nog niet terug op gewicht, maar we zijn wel al begonnen met zadelmak maken: Logeren, met of zonder zadel en een keer per week (soms per twee weken) iemand er op om te wennen.
Recent kwam de zadelpasser langs, om het zadel passend te maken op haar huidige bespiering. Zij meldde mij dat mijn merrie zo goed als geen bespiering op de rug had, wat als probleem geeft dat, als we zouden starten met rijden, zij de schokbreking van spieren en vet mist.
Als advies kreeg ik om ontspannen te longeren, zodat ze met haar neus naar beneden kan lopen. Dit probeer ik nu om de dag te doen. Graag zou ik het uitbreiden met drafbalkjes op de grond te leggen.
Graag hoor ik dan ook van jullie welke (leuke) nuttige oefeningen er nog zijn die we kunnen meenemen.
Bedankt!
Wendy_Chewie schreef:Dresjoepie, bedankt voor de tip voor het bollen van de rugspieren.
Verder is het zadel wel aangepast op haar rug.