iemand ervaring met dit hulpmiddel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

iemand ervaring met dit hulpmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 11:07

Afbeelding

Mijn paard sleept nog al met zijn achterhoeven dus dacht ik misschien is dit wat
Heeft iemand ervaring ermee.
Met rijden krijg ik hem er wel al beter onder maar aan de longe is het moeilijker omdat hij nogal heftig op de zweep reageert ik kan hem dus niet bijtikken .

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:08

Een passeoa teugel ??

edit : je kan voor dat doeleinde beter een pessoateugel pakken :D
Laatst bijgewerkt door faunty op 22-10-14 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Re: iemand ervaring met dit hulpmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:12

Dit is gewoon een dekensingel die om de kont vastgezet is. Wordt ook wel met een bandage gedaan.

En nee dit helpt niet tegen slepende achterbenen. Het helpt bij paarden die al actief zijn van zichzelf om nog net wat verder door te springen in galop of bij een western sliding. In draf is het sowieso onzin omdat het een diagonale gang is en altijd 1 been naar achteren is als de ander naar voren is.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 12:08

Helpt paarden aan een beter lichaamsbewustzijn en moedigt ze aan beter te treden en de rug te bollen. Ideaal voor paarden die sleepvoeten achteraan. Ook geschikt voor paarden die schuw reageren op mensen of andere paarden die van achteren naderen. Geschikt voor longeren, voor grondwerk en rijden. Gewoon inhaken in de longeerriem of zadelriem. One size, traploos verstelbaar.
Zo staat het opschreven op de site

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:37

Ik gebruik dit systeem soms ook met longeren, ik heb het idee dat het wel werkt om de achterhand er beter onder te laten zetten. Ik heb alleen elastische bandages gekocht en er twee aan elkaar geknoopt, dat werkt ook prima. Ik zorg er wel voor dat hij iets lager zit, precies boven de sprong waar de achterbenen het meest naar voren lopen zeg maar. Als hij zo zit glijdt hij snel naar boven en komt hij onder de staart, veel paarden vinden dat niet grappig en het heeft geen nut dan.

Ik longeer trouwens op veel verschillende manieren, afhankelijk van de tijd die ik heb, van de zwaarte van de bak die dag en van wat mijn doel die dag is met het longeren.

Op welke site heb je deze gevonden eigenlijk?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:41

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:44

bodywrap. gewoon een elastische bandage voor nemen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:45

Haha, daar was ik net ook achter gekomen. Ik dacht het wel door het onbeholpen Nederlands en omdat ze in Duitsland van alles verzinnen, nuttige en ook minder nuttige dingen, zolang het maar verkocht wordt.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:06

Is je paard ingereden..?

Zoja: dan moet je er de kont 'onderdrijven.' heb hetzelfde probleem met een van mn ijslanders maar zo lukt het goed. Hij is behoorlijk sterk, maar als je de kont er dus onder zet loopt hij ook met een viertakt. Bij jouw paard- doe iets om zn benen wat ie misschien niet gewend is (bandages, peesbeschermers, springschoenen, klemmen, desnoods ijzers...). Haal er anders proffesionele hulp bij! Die leren je wel hoe de kont eronder moet... :-p

Succes en een erg leuk paardje heb je!

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 22:42

ja hoor paard is ingereden ik rij ook wedstrijden maar nu ik wat hoger kom wil ik de achterhand er meer onder gaan krijgen
Paard op het plaatje is niet van mij is een voorbeeld plaatje :)

Anitatje_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:38

En gewoon lange lijnen?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 20:34

Heb ik geprobeerd maar dat vind hij erg spannend
Hij zou beleerd zijn voor de kar maar lange lijnen vind hij heel spannend dus dat lukt bijna niet.
Misschien dat er met de kar iets mis is gegaan,en zelf vind ik het ook heel moeilijk.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:20

Afbeelding

zelfde effect. Eerst leer ik ze dit, dan maak ik een lus om de achterhand die ik langzaam iets meer onder druk zet. Als laatste doe ik een follow the lead en dan bouw ik rustig de DLL op.