Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Femke_L schreef:Ik zelf volg NH lessen bij Elvira Noot van Paard&Ruiter Natuurlijk.
http://prnatuurlijk.nl/
Ik liep namelijk helemaal stuk met mijn paard...
Hij had een peesblessure gehad en daarna was hij totaal veranderd door de boxrust..
Ik had een ander paard, maar geen fijne verandering..
Hij was gevaarlijk, gemeen en onvoorspelbaar..
De transformatie die wij (ik en hij) door hebben gemaakt zijn onbeschrijfelijk..
Mensen die ons niet gezien hebben in die tijd, die kunnen het zich ook niet voorstellen dat hij ooit zo geweest is..
Maar zonder NH was het nooit zo snel goed gekomen, of misschien was het wel nooit meer goed gekomen..
Voor mij is het dus echt geweldig..
Je kunt haar altijd een berichtje sturen of haar site bekijken voor meer informatie..
Ze is ook op bokt te vinden onder de naam El_vis.
Femke_L schreef:Ohnee? Nou geloof mij maar dat een paard écht wel gemeen kan zijn...
Een paard kan misschien niet denken zoals een mens, maar geloof mij maar dat er paarden zijn die gerichte acties uithalen om jou te bezeren.. En dat is wat ik gemeen noem in deze situatie...
Die van mij was in die tijd echt niet bang te noemen..
Hooguit verveeld en respectloos en daardoor vertoonde hij onaanvaardbaar gedrag..
Als je zijn gedrag had kunnen zien (heb er soms nog spijt van dat ik het niet heb gefilmd), dan had je zelf kunnen zien dat hij totaal niet bang was.. Hij had wel een overschot aan opgekropte energie.. En bij hem was er duidelijk een figuurlijk 'steekje los' gaan zitten..
Anyway... Je wilde iets weten over NH, niet over het feit of paarden gemeen kunnen zijn..
Femke_L schreef:Als een paard je het licht uit je ogen wil schoppen, steigerend op je afkomt, dan geloof maar dat het paard gemeen is...