Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
capopjekop schreef:Ik zou ervoor kiezen om voorlopig aan de slag te gaan met je instructeur (mits deze ervaring heeft met groene paarden). Zo heb ik het met mijn pony's gedaan en dat is me heel erg goed bevallen. Ze konden mooi thuis blijven staan, het was goedkoper en toch waren we in veilige handen.
janouk schreef:Ik lees in je openingspost zoveel onzekerheid, dat je het beter kan uitbesteden aan een ervaren beleerder, een nononsense koetsier die het paard vanaf de start vertrouwen geeft de eerste paar keer.
Daarna kan je het samen met je instructeur overnemen.
Rossfechten schreef:zelf stap ik gelijk op een kar, maar een kar waar een paard je niet kan slaan. en liefst een 2 wieler.
Zeker een groter paard hou je absoluut niet meer als je er naast loopt, en steigert een paard voor de kar dan zit ik liever op de kar hoor, een paard komt wel weer naar beneden, maar als je er naast staat heb je zo een hoef op je hoofd. of struikel je en krijg je de hele kar over je heen.
Toydoll schreef:https://www.youtube.com/watch?v=7bFwbymaJ-Q&list=UUhmPZwvk1wmEC9V6l29KCIA
Even voor het beeld materiaal, dit was de tweede keer slepen. Heb inderdaad elke keer korte rondjes laten lopen zodat die strengen helemaal om hem heen kwamen. Dat gaat wel goed.
Ook heb ik hem met losse en rammelende evenaar laten lopen, dat kletterd ook alle kanten op. Gaat ook wel oke maar meer ontspanning vind ik nog wel wenselijk. Hij vind het vervelend dat hij mij niet kan zien, als ik voor hem ga lopen is hij meteen weer ontspannen.
Letsdunit schreef:Hoe reageerd hij zonder kleppen ?
Het fijnste heb ik er ooit eentje beleerd [...].
HTM schreef:Wauw, wat een gave pony.
Het slepen ziet er zo echt niet verkeerd uit.
In het begin zijn alle paarden nog wat onzeker en onwennig.
Ik zie hier ook niet zo zeer stress, maar wel onzekerheid bij deze pony.
Kwestie van uren gaan maken.