[AR] Sulky voor shet tot c-pony, bestaat dat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Sulky voor shet tot c-pony, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 21:05

Ik wil binnenkort voor een sulky gaan kijken voor onze shetlander. Maar onze c-pony schijnt ook ooit voor de kar te hebben gestaan. Ook leuk :D

Dus ik vroeg me af, bestaan er karretjes die je zowel voor een (kleine) shet als een pony van 1.33 kan gebruiken? Of vraag ik nou iets geks...

Pluttersput

Re: Sulky voor shet tot c-pony, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:49

Hoe groot is je shetlander?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:52

Je zit natuurlijk met het puntje van evenwicht een sulky moet lekker in balans kunnen hangen weet dat ze de HCA achter welsh'en doen ook maar waren dacht ik A pony's.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 07:46

Maar daar hangt het vanaf hoe groot de wielen zijn die je er onder laat leggen :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 07:50

daar heb ik ook wel eens naar gekeken, van hca werd er toen gezegd of er een grotere te laten maken...prijs onbekend, of een kleinere versie van hun trainingswagen te kopen. en toen stopte daar mijn zoektocht...ik ging de spaarpot spekken en dan verder kijken.
ik volg dus ook even :D

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 08:19

Ik heb de hca sulky met 19 inch wielen. Hier past mijn c pony prima voor (paar cm kleiner dan de jouwe). Bij de vorige eigenaar van de sulky heeft er naast een welsh pony ook een shet van 90 cm voorgestaan. Ik ga binnenkort proberen of mijn mini van 83 cm er ook voor kan, maar ik denk dat dat niet gaat lukken.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 14:53

De shet is denk ik zon 90 cm... Ok dus er zijn in principe mogelijkheden?

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:32

_suus19_ schreef:
Ik heb de hca sulky met 19 inch wielen. Hier past mijn c pony prima voor (paar cm kleiner dan de jouwe). Bij de vorige eigenaar van de sulky heeft er naast een welsh pony ook een shet van 90 cm voorgestaan. Ik ga binnenkort proberen of mijn mini van 83 cm er ook voor kan, maar ik denk dat dat niet gaat lukken.

Ik verwacht niet dat dat zal passen. Mijn mini is ook 83cm en past maar net voor de 16inch HCA. Je zult hem niet in evenwicht krijgen denk ik.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:47

Nee ik denk dat je gelijk hebt :) Ze is nog niet zover beleerd dat ze er al voor kan, dus de tijd zal het leren, maar ik gok dat de lamoenen zelfs naar beneden zullen hellen. Maar de shet van TS is groter, misschien dat dit wel past. Heb mijn sulky ook gekocht met het idee dat ze nog een beetje zou groeien, maar helaas :+

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:05

_suus19_ heb jij een foto van die 19 inch wielen achter jouw C pony of misschien 1 van de welsh bij de vorige eigenaar? Ik heb een 1.20 welsh en vraag me af of HCA niet veelste klein is... Zou wel fijn zijn als ik in mn eentje naar buiten kan.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:16

Toydoll: Ik heb een pony van 1.12 voor mijn hca lopen met 19 inch wielen gaat super.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 15:32

Heb inmiddels ook een leuke sulky voor n mooi prijsje voor n c pony zien staan. Helaas aan de andere kant van het land... Zijn die dingen op te sturen :+

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:18

Toydoll schreef:
_suus19_ heb jij een foto van die 19 inch wielen achter jouw C pony of misschien 1 van de welsh bij de vorige eigenaar? Ik heb een 1.20 welsh en vraag me af of HCA niet veelste klein is... Zou wel fijn zijn als ik in mn eentje naar buiten kan.

Lijkt mij dat 120 zeker wel moet lukken. Zeker voor de grotere maat HCA.
Ik heb geen foto's van bij de vorige eigenaar, maar dit is mijn pony ervoor:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij kunnen er nog net overheen kijken en sulky hangt redelijk in evenwicht. Ik vind het zelf niet heel lekker zitten (rugpijn, zeker in stap), maar ik weet niet of dat komt omdat hij achter een grotere pony hangt of dat ik het gewoon niet lekker vind zitten.
Er is ook iemand op bokt die welsh pony's heeft staan voor de kleine maat HCA (Melanie heet ze geloof ik?). Zij heeft er ook pony's voor van 116 ofzo.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:02

Ik vind voor het oog jou hca wel wat te klein voor die c pony, hij hangt idd wat achterover. En erover heen kijken is zo makkelijk niet meer. Maar goed mijn pony is nu ook nogmaar 1.17, dus wel flink kleiner nog. Hmmm

Kon ik het maar eens proberen van te voren. 900 euro is wel veel geld om 'even' te testen