Dubbele lijnen en compliment, tips gezocht.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AshleyRol

Dubbele lijnen en compliment, tips gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 21:20

Hoihoi,

Aangezien ik helaas net werkeloos ben geworden (contract niet verlengt) en mijn bijrijder ook net is gestopt, ben ik heel veel bij mijn paard te vinden.
Maarja 6 dagen rijden is ook een beetje te veel van het goede en wil daarom ook wat andere dingen gaan doen. Uiteraard heeft mijn paard 1 rust dag in de week.
Nu wil ik graag wat tips over de dubbele lijnen en het compliment met VHD :)

Over mijn paard:
Gucci
8 jarige kwpn merrie.
1.62

Ik ben nu net begonnen met dubbele lijnen en vroeg me af of iemand hier tips voor heeft?
Heb de eerste keer met begeleiding gedaan en dat ging redelijk goed alleen vind ik het heel lastig om de lijnen zo snel te wisselen als ik bijvoorbeeld 8'jes wil gaan maken.
Ook vind ik het nog lastig om goed contact te houden en aan te voelen hoe veel druk ik moet gebruiken.
Eerst ben ik in de longeerbak geweest en daarna in de grote buitenbak. Ik heb haar om me heen op de volte gehouden, ik heb er schuin naast gelopen en als een soort van mennen een stuk ruim er achter gelopen.
Uiteindelijk lijkt het me geweldig om ooit te gaan mennen en bijvoorbeeld door het bos terwijl ik er achter loop, maar er zijn zo veel andere oefeningen zag ik.
Dus wie heeft er leuke tips om te gaan doen en misschien een tip hoe ik mijn lijnen het beste kan houden?

Ook zoek ik een tip voor het compliment.
Ik werk met een clicker en beloningen.
Nu ben ik met het compliment begonnen en word mijn paard iets te enthousiast waardoor ik een beetje vast loop.
Ik heb een boek over VHD en daar leren ze om haar haar voetje op te tillen en dan een stick te volgen naar de grond waardoor ze inbuigt en het compliment doet.
Nu buigt ze eigenlijk te veel door naar de grond en zit ze meer op haar knie dan netjes op haar hele onderbeen zeg maar wat de bedoeling is.
Ik las dat op de knie dus juist echt niet moet maar ze buigt nu dus te enthousiast en zit dan alweer op haar knie.

Ik hoor graag of jullie mij willen helpen :D

Groetjes Ashley & Gucci.