de tijdlijn van de parelli dvd's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_P

de tijdlijn van de parelli dvd's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 16:40

Beste Bokkers,

Zou iemand mij een overzichtje kunnen geven/schrijven over de parelli dvd's (en boeken)

Dus wanneer kwam welke dvd uit (en is het in jouw ogen een bezienswaardige dvd ;) )

Ik vraag me namelijk af welke het jongste/het oudste zijn en welke dvd('s) het beste zijn om mee te beginnen. Want parelli lijkt me een erg leuke en fijne methode en wil me er erg graag een beetje verder in verdiepen.

(Ben nu namelijk met level 1 bezig)

groet

Leentje_P

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:42

Dat bestaat ... maar waar en in welk topic... :+
Ben het al eens een paar keer tegengekomen hoor, maar om het nu zo snel weer terug te vinden...
Denk, als ik me goed herinner, dat het origineel komt van het NH forum.

Edit: gevonden! http://www.nhforum.nl/forums/showthread ... d-en-nieuw
Is niet héél actueel meer, maar geeft toch al een overzicht van 1993 t.e.m. 2010. Wat er allemaal na 2010 nog uitgekomen is, zal je ergens anders moeten ontdekken...

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:45

Het nieuwste levelsysteem van Parelli zijn vier pakketten die bekend staan als de four savvys pack. Per savvy (online, liberty, freestyle en finesse) alles uitgewerkt naar level. Het bevat Dvd's en twee boekjes met instructie. Mooi overzichtelijk, minder summier als de laatste versies waarin instructie echt nodig was om door het programma te komen. Ik heb er nog niet genoeg van gezien om te oordelen, hoewel ik deze vier toch al wat langer in huis heb. Volgens mij zijn deze van 2013

Daarnaast zijn er wat thema dvd's;
- driving met Nate Bowers (drie losse dvd's)
- Scale of training met Christoff Hess (drie losse dvd's)
- Rider Biomechanics met Colleen Kelly (drie losse dvd's)
- Hit the trail
- Colt starting
- Mastery Lessons 1&2 en 3&4

Dan is vers van de pers (of eigenlijk nog in pre-order) een dvd met Silke Valentin onder de noemer Savvy Mastery Series.

TurdusMerula

Re: de tijdlijn van de parelli dvd's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:38

Oude levelpakketten waren toch ook weer terug, of heb ik dat verkeerd onthouden?
Die rode en blauwe box dvd's...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:42

TurdusMerula schreef:
Oude levelpakketten waren toch ook weer terug, of heb ik dat verkeerd onthouden?
Die rode en blauwe box dvd's...

Volgens mij is al het oude materiaal weer even uit het zicht gehaald, want er zijn natuurlijk weer nieuwe uitgebracht. :o

Heeft iemand die trouwens al? Ben wel benieuwd of het nog een meerwaarde heeft als je al het voorgaande materiaal al hebt...

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:49

De rode en de blauwe zijn de oefeningen bijna hapklaar aangeboden. Alleen mist het de horsenalities en dat is toch echt wel heel waardevol in het programma geweest. Volgens mij hebben ze bij Parelli het magazijn laatst leeg verkocht.

Leentje_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 13:36

Hoi iedereen,

Dank u voor de reacties...

Maar vraag me nu weer af welke handiger is om aan te schaffen om mee te beginnen. De patterns of the savvys?

of heeft iemand misschien nog ergens een goede tip voor het beginnertje :o

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:29

Heel makkelijk, begin met level 1. ;)

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:48

Begin bij het kijken van auditiefilmpjes (eerst alle filmpjes van instructeurs, bijvoorbeeld), wordt lid van Parelli connect en zoek iemand met een gedegen basis om af en toe met je mee te kijken.

Met "online" van four savvys kom je al een heel eind.

In de bibliotheek staat vast het boek Natural Horse*Man*Ship van Pat Parelli, die is het lezen waard.

LLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:53

Of koop de 'Get Started' dvd :-)

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:54

De basis van het blauwe en rode pakket:

level 1: Online
level 2: Online + Freestyle
level 3: Online + Freestyle + Liberty
level 4: Online + Freestyle + Liberty + Finesse

Als je dus de nieuwste paketten (elk savvy apart) wilt aanschaffen, zou ik dus eerst Online kopen. Je hebt ook nog Get Started/ Jump start (komt voor level 1). Ik weet niet of dat nog toegevoegde waarde heeft, ten op zichte van direct beginnen met level 1.

De patterns zijn volgens bij alleen maar een fijne toevoeging per savvy.

Ik heb horen zeggen dat je via Parelli Connect level 1 helemaal kunt bekijken. Volgens mij kost Parelli Connect 8 euro per maand (er was een tijd dat de eerste maand gratis was, ik weet niet of dat nog steeds zo is).

Leentje_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 17:12

Een instructrice heb ik al gevonden (die heeft me ook het idee meegeven om eens naar parelli te kijken). Het boek heb ik naar een bibliotheek bij mij in de buurt laten sturen dus dat zit wel gebakken :D

Ik bedoelde eigenlijk welke is het beste om mee te beginnen.. het oudste pakket of het oudere pakket (patteners) of de nieuwe (savvy)

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:27

Begin met het nieuwste

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:17

Ik moet wel zeggen dat het boek al erg verouderd is t.o.v. de nieuwe ontwikkelingen in het programma.
De pakketten nemen je ook stap voor stap door de games en levels geen. Het boek doet dat niet. Het kan eventueel wel een nuttige aanvulling zijn op de pakketten.

Als je voor een pakket gaat zou ik voor het blauwe/rode pakket uit 2005 gaan of voor de nieuwste (daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar wel goede dingen over gehoord).

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:44

Gewoon de nieuwe level 1 kopen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:54

Ik snap om eerlijk te zijn zoveel lof voor het boek ook niet, ik vind het niet zo heel fijn weglezen. :)

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 07:31

Het boek is de goedkoopste en meest complete uitleg van Parelli. De nieuwste pakketten bevatten level 1 t/m 4 per savvy, games en patterns. De losse patterns (beter bekent als de pizzadozen) zijn dus overbodig geworden.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 14:58

Ik heb nu alleen online van de four savvy's. Heb ook de get started gezien die bij de pathway levels hoort. De four savvy's zijn vele malen duidelijker en zeer compleet. Als ik jou was zou ik dus beginnen met het onlinepakket van de four savvy's. Dan kun je meteen goed aan de slag.