Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
haflinger02 schreef:Bedankt voor de "tip" met de stompe spijker. Dus de spijker in een hoek van 90 graden op de dissel , die tussen de twee haflingers loopt van aan de koets tot aan hun hoofd , plakken, dus loodrecht op de dissel.
haflinger02 schreef:Aan de leidsels ligt het niet , dat ben ik zeker want ik gebruik al jaren dezelfde leidsels met andere haffi's.
.
janouk schreef:@assiee
Wat een gruwelijk idee: een spijkerhoe kom je er op?
De vergelijking met sporen gaat niet op, want als het paard opzij springt, springt het been met spoor ook opzij. Nu met de spijker in de langboom, springt het paard met kracht tegen een boom, die aan de andere kant wordt tegengehouden door het andere paard.
Gatver, niet mijn manier.
Ts, ik weet niet hoe goed jij kan mennen met een tweespan en hoe ervaren menner jij bent.
Tweespan mennen vraagt andere kwaliteit van de koetsier.
Mijn tip, vraag hulp van een ervaren tweespan menner en stel samen het span in, verander de lengte van de strengen, hoogte boom etc net zolang tot de paarden optimaal kunnen lopen. En leer hoe je beide paarden in de trek houdt.