dresjoepie schreef:Begeleiding aan een volwassen vragen die hier ECHT verstand van heeft Het zou een dominante pony kunnen zijn Maar deze kan ook ergens last van hebben Dat die niet wil/kan lopen
Het bijhalen van een volwassenen hoeft niet perse. Wie zegt dat ze zelf geen volwassene is.
Ik ben zelf 20 en ik verzorg ook 2 shets.
Ik rijd er uiteraard niet op maar ze zijn van een dagbesteding en krijgen dus totaal geen beweging.
Ts. Ik heb het zelfde probleem. Wat hielp was het leren respecteren. Als hij dus trapt laat ik hem achterwaarts lopen. Ik doe dit op de manier van Rick Gore dus ik heb een touwhalster en halstertouw en ik ga voor hem staan rug recht schouders naar achter bekken gekantelt en 1 hand langs mn lijf hangend. De ander zwiept in 4 stadia tot de pony achterwaard loopt.
1. Zachtjes
2. Iets harder horizontaal
3. Zelfde snelheid verticaal
4. Een zwieper geven dat het touw zijn neus raakt. Dit is uiteraard niet hard maar genoeg om te laten merken dat ik het meen.
Ik heb het commando 'back' er aan gekoppeld en nu gaat zij al vrij snel achteruit.
Als je pony dat kan op commando kan je eerst ruimte creeren voor dat je dr op de volte zet. Ook als ze je aanvalt geef je het commando met een zwiep en blijf vooral staan waar je staat! Als je wegloopt denkt je pony dat ze gewonnen heeft en zal ze het nogmaals doen!
Verder adviseer ik wel dat als je idd wel erg jong bent je in ieder geval een volwassene aanwezig laat zijn.