Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Poiuytrewq schreef:Mag ik vragen wat de reden is dat je met touwtjes longeert?
Ik heb het zelf nooit zo met bijzetjes, touwtjes of slofteugels met longeren omdat je enkel zijn hoofd vastbindt.
Ik zie liever dubbele longe want dan heb je zelf alles in de hand en dys kun je veel effectiever trainen.
michelle933 schreef:Poiuytrewq schreef:Mag ik vragen wat de reden is dat je met touwtjes longeert?
Ik heb het zelf nooit zo met bijzetjes, touwtjes of slofteugels met longeren omdat je enkel zijn hoofd vastbindt.
Ik zie liever dubbele longe want dan heb je zelf alles in de hand en dys kun je veel effectiever trainen.
Zodat hij meer aanluining gaat zoeken ipv zij kop in de lucht te gooien. Dit werd mij aangeraden door diverse mensen op mijn stal
Grapje hoor.michelle933 schreef:Oke als vele tegen mij zeggem dat met touwtjes het beste is om mee te beginnen dan doe ik dat. Ik zelf vind het er ontspannen uitzien.. behalve 2 fotos waarbij die zijn kop in de lucht steekt. Ik kreeg dit van heel veel mensen advies.. xd
BaileyMix schreef:oke en waaraan zie je dat dan? Ik zie een pony die laag en ontspannen loopt? Ipv met zn kop in de lucht te swingen xdmichelle933 schreef:Oke als vele tegen mij zeggem dat met touwtjes het beste is om mee te beginnen dan doe ik dat. Ik zelf vind het er ontspannen uitzien.. behalve 2 fotos waarbij die zijn kop in de lucht steekt. Ik kreeg dit van heel veel mensen advies.. xd
Is niet erg, begrijpelijk! Maar de pony of de foto's is helaas niet ontspannen. Veel mensen (ook volwassenen, ook mensen die al 20 jaar in de paarden zitten) maken de fout te denken dat een paard ontspannen is als de nek gebogen is. Dit is dus niet het geval.
michelle933 schreef:Pandameisje schreef:mooi paardje alleen beetje jammer van de touwtjes het is totaal niet paardvriendelijk.
het is zelfs slecht voor een paard.
Waarom word het dan verkocht? Ik ken genoeg mensen die er mee longeren
.
.Poiuytrewq schreef:Sorry voor de typefouten.
Er worden veel dingen verkocht die niet goed zijn voor een paard, of dingen die al gauw slecht worden gebruikt, zoals een slofteugel bijv. die zie je zeer zelden goed gebruikt worden.
en zolang het verkocht wordt blijft het in de markt..
Ik zou me als ik jou was echt verdiepen in longeren met dubbele lijnen. Het enige wat jij dan nog nodig hebt is die dubbele longe en tweedehands kun je die wel goedkoop scoren! Ik zou wel een les erbij aanraden alleen dat kost ook geld, aan je stalgenoten zou ik geen hulp vragen, als ze al met touwjes komen. Misschien zijn zij i andere dingen goed, maar hiervoor zou ik echt een goede instructrice nemen.
BaileyMix schreef:michelle933 schreef:oke en waaraan zie je dat dan? Ik zie een pony die laag en ontspannen loopt? Ipv met zn kop in de lucht te swingen xd
Is niet erg, begrijpelijk! Maar de pony of de foto's is helaas niet ontspannen. Veel mensen (ook volwassenen, ook mensen die al 20 jaar in de paarden zitten) maken de fout te denken dat een paard ontspannen is als de nek gebogen is. Dit is dus niet het geval.
Maar heb het zo visueel en makkelijk mogelijk uit proberen te leggen.