Ik heb vandaag geoefend met trailerladen volgens de 'Parelli methode', en ik vond het leuk om het op film te hebben. Dit is pas de tweede keer dat ik het op deze manier oefen. Voordat ik hiermee ben begonnen heb ik eerst veel filmpjes van Pat Parelli gekeken, ik heb het e-book van Eddy Modde gelezen en ik heb een aantal lessen gevolgd bij Angels Horse Coaching om de basis van het grondwerk te leren. Ook heb ik gezorgd dat ik hem in de bak door/langs 'enge' voorwerpen kon sturen. Ik denk dat dit allemaal goed heeft geholpen, want hij stond al snel relaxt in de trailer

Hij had eerst een beetje een trauma, door een ongelukkige val op de klep. Na die val wilde hij niet graag meer de trailer op. Na veel rust en geduld kwam hij uiteindelijk wel achter me aan de trailer in, maar liep daarna snel weer achteruit. Ik wist niet goed hoe ik dit op een rustige manier op kon lossen. Toen hoorde ik van deze methode, en ben me erin gaan verdiepen. Ik ben zo blij dat dit voor ons werkt, zonder stress en gedoe, en ik ben stiekem best trots dat het lukt!

Groetjes Anne