natural horsemanship instucteurs opleiding

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rowenaduke

natural horsemanship instucteurs opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 18:23

Hoi,

ik zit nu in mijn laatste jaar voor dierenartsassistente/paraveterinair.
Ik ben van plan om hierna iets met paarden te gaan doen, een instructeurs opleiding voor natural horsemanship. Ik heb zelf al een beetje zitten oriënteren en de 3-jarige opleiding van petra vlasblom lijkt me we interessant, ook de opleiding op de two lazy seven ranch spreekt me wel aan.
Heeft iemand ervaring met bovenstaande opleidingen?
Of heeft iemand ervaring met andere opleidingen?
Alles is welkom, roep maar.

groetjes rowena

Caira

Re: natural horsemanship instucteurs opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:00

femmelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:06

Ik rijd zelf op de two lazy seven ranch en ik vind het een erg fijne ranch, heel vrijblijvend. Als je vragen erover hebt kun je altijd een PB sturen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:09

Een leuk plan, maar je moet je wel afvragen wat je er mee kunt. Als je er van wilt gaan leven wordt dat al moeilijk. Dan moet echt wat bijzonders aanbieden.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 19:18

Joolien schreef:
Een leuk plan, maar je moet je wel afvragen wat je er mee kunt. Als je er van wilt gaan leven wordt dat al moeilijk. Dan moet echt wat bijzonders aanbieden.

Ja ik weet het, ik zou er graag lessen in willen gaan geven. ik volg nu zelf lessen bij iemand en vind het zo interessant allemaal, heb al zoveel geleerd. Het lijkt me daarom super leuk om me door een opleiding erin te verdiepen. Ik hoop dan ook zelf een eigen bedrijfje op te kunnen gaan starten ooit

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:28

Ikzelf start over een paar weken met de driejarige opleiding tot equinoloog bij Annemarie van der Toorn (zie www.e-quine.com). Voordeel van die opleiding vind ik dat er heel veel uitwisseling met andere ideeen en disciplines plaatsvindt en er een prachtig netwerk achter de opleiding zit waar allerlei leuke buitenschoolse activiteiten plaatsvinden (bezoek aan PAVO, dagje bij revalidatiecentrum, volgende week een middag naar zadelmakerij en zadelpasser etc). Kijk eens op de website zou ik zeggen!

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 20:51

pairadice schreef:
Ikzelf start over een paar weken met de driejarige opleiding tot equinoloog bij Annemarie van der Toorn (zie http://www.e-quine.com). Voordeel van die opleiding vind ik dat er heel veel uitwisseling met andere ideeen en disciplines plaatsvindt en er een prachtig netwerk achter de opleiding zit waar allerlei leuke buitenschoolse activiteiten plaatsvinden (bezoek aan PAVO, dagje bij revalidatiecentrum, volgende week een middag naar zadelmakerij en zadelpasser etc). Kijk eens op de website zou ik zeggen!

daar heb ik idd ook wel van gehoord en gelezen. Wat leer je daar precies voor dingen? Is het ook op basis van bitloos rijden en dat soort dingen? Want daar intereseer ik me wel in.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:04

Two Lazy Seven Ranch! ik vind t daar echt geweldig, ik ben er wel alleen op ponykamp geweest. en zelfs daar van 5 dagen heb ik super veel geleerd, zeker aan te raden!

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 11:46

Weet iemand iets van de parelli opleiding in Amerika, wat je er voor moet doen en wat het kost enzo?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:52

Ik heb dezelfde opleiding als Caira gevolgd. Waar inderdaad het Nh ook naar voren kwam en wat mij betreft een mooie basis was in de gehele opleiding. En wat caira ook zegt, hij was een stukje breder en dat is wel heel erg fijn.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 13:45

ijssnuiver schreef:
Ik heb dezelfde opleiding als Caira gevolgd. Waar inderdaad het Nh ook naar voren kwam en wat mij betreft een mooie basis was in de gehele opleiding. En wat caira ook zegt, hij was een stukje breder en dat is wel heel erg fijn.

oke en kun je hier nu werk in vinden?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:14

Ik ben niet heel fanatiek in het zoeken van werk in die branche. Ik heb een heerlijke baan in de horeca en wil daar voorlopig nog niet uit.
Mijn ambitie is ook nooit geweest om er mijn werk van te maken, maar gewoon een beetje voor ernaast. En dat is wat ik nu doe. Ik geef een klein aantal lesjes per week en dat vind ik mooi zo.
De reden dat ik gestart ben met de opleiding is voor mijn persoonlijke ontwikkeling.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:08

Rowenaduke schreef:
Weet iemand iets van de parelli opleiding in Amerika, wat je er voor moet doen en wat het kost enzo?

De Parelli instructeursopleiding is in de USA en alleen toegankelijk voor deelnemers die Level 4 geslaagd zijn en een Fasttrack hebben gevolgd. Meer info vind je op http://www.parelliinstitute.org

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 21:58

Wicky schreef:
Rowenaduke schreef:

De Parelli instructeursopleiding is in de USA en alleen toegankelijk voor deelnemers die Level 4 geslaagd zijn en een Fasttrack hebben gevolgd. Meer info vind je op http://www.parelliinstitute.org

Oke en wat bedoel je met een fast track?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:21

Ik vind veel onderdelen van het systeem van the two lazy seven ranch bijzonder veel lijken op die van Parelli...