Ik heb nu voor mijn tinker van 1.54 een vierwieler. Daar wordt ze momenteel mee beleerd.

De wagen loopt licht, is niet zo overdreven groot. En er kunnen 4 mensen op.
Hardstikke leuk wagentje.
Maar er zit één nadeel aan. En daar had ik achteraf misschien iets meer over moeten opzoeken. Hij heeft hard rubberen wielen.
Hier thuis is het op zich nog niet zo heel erg, want daar hebben we voornamelijk asfalt.
Maar de plannen zijn er om volgend jaar mee te doen aan een meerdaagse. En dat gaat door het bos en over zandpaden.
Nu begrijp ik dat deze wielen er dan weer niet geschikt voor zijn. Het moet voor mijn paard ook leuk blijven, en wil niet dat ze 'kapot' trekt.
Dus toen was het eerste waar ik aan dacht, de banden van dit wagentje vervangen voor luchtbanden. Prijs varieert tussen de 750,-- tot 950,--
En toen ging ik eens verder denken.
Als ik daar bijleg heb ik een andere wagen op luchtbanden.
Nu zit ik zelf heel erg te denken aan een tweewieler.
Vooral met vervoer veel makkelijker. Over een paar jaar heb ik hopelijk mijn eigen trailer en heb al manieren gezien om de wagen voor aan de trailer te vervoeren.
En er hoeft geen overdreven zware auto voor.
Nu is mijn oog vooral gevallen op een tweewieler van de lemerij.
http://21415.static.securearea.eu/Files ... 615677.jpg
Wagentje ziet er degelijk uit. Voor zover ik kan vinden op internet kom ik goede ervaringen tegen met dit wagentje.
En hij is goed betaalbaar.
Maar later kwam ik een ander tegen, de luxe tweewieler van vd Mee.
http://www.hansvandermee.nl/img/wagens/ ... lers-9.jpg
Zoals ik daar over kon vinden zou dit het comfortabelste voor zowel mij als mijn paard moeten zijn.
Toen heb ik eens geinformeerd naar de prijs. En ik had al wel gedacht dat het niet de goedkoopste zou zijn, maar na uitrekenen van alles viel mijn mond toch wel beetje open. Zou ik hem willen zoals ik in gedachten heb kom ik uit op ongeveer € 3400,--. Daar schrok ik toch wel van.
Zo wil ik graag een opbergvakje voor spulletjes onderweg en wat eten en drinken. Maar voor dat geld kan ik misschien beter kiezen voor spatborden en een tasje vastmaken ofzo? Of helemaal geen spatborden. Houden die nou zo veel modder tegen?
En zo'n bokstoel zit dat nu veel lekkerder, of kan ik ook nog besluiten die later erbij te kopen?
Nu snap ik dat deze 2 wagens niet met elkaar zijn te vergelijken, het prijsverschil zal hem toch wel ergens in zitten.
Maar kan iemand mij uitleggen waar dat verschil nu precies in zit? Ik ben kwa menwagens een echte leek, en verder dan de beweegbare bomen kom ik niet.
Is zo'n tweewieler van vd mee dat geld echt waard?
Ik zoek een goede tweewieler die vooral voor mijn paard comfortabel is, maar waar ik ook goed op kan zitten. Zoals eerder geschreven is het rond stal voornamelijk asfalt. Maar als het zover is wil ik het rijden toch afbouwen of helemaal stopzetten en overgaan op het mennen.
En dan ook naar het bos en het strand. En dan wil ik niet bij ieder hobbeltje denken dat ik moet oppassen omdat mijn wagen er niet tegen kan.
Mijn merrie is nu 7 dus ik hoop dat we het heel wat jaren kunnen blijven doen, en ik heb nu al gezien dat ik beter eerst goed informatie kan inwinnen voordat ik weer iets koop en er achteraf spijt van heb.
Nu wil ik zowiezo proberen of ik met beide wagens een testrit kan maken. Zodat ik zelf ook het verschil kan ervaren, maar ondertussen zoek ik verder naar ervaringen en meningen.