een leuk idee voor schriktraining

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wenss0611

een leuk idee voor schriktraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 23:50

Hallo,

ik en mijn vriendin hebben 2 ijslanders als verzorpaard.
we doen graag grondwerk, maar we wilden eens een schriktraining doen iemand een ideetje?

P.S : we proberen 1ntje te leren springen. Maar we hebben een klein probleem we hebben allen 1 springbalk tips? Miss leuke oefeningen met 1 balkje :)

Alle ideeën zijn welkom :)

Mayiva

Re: een leuk idee voor schriktraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:47

Zet is een "parcourtje" op met enge dingen. Een openstaande parasol en een stuk zijl of slingers die wapperen. Wat betreft het springen, je zou de balk op een bakrand kunnen leggen (indien die niet te hoog is) en de andere kant op de grond. Zo kan de balk toch vallen en is de sprong niet te hoog. Succes!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:58

Voor schriktraining is het leuk om een vuilnis zak in slierten te knippen, ergens op te hangen, en dan er doorheen lopen!

m_d3l13fj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:46

wat ook misschien euk s zijn van die, zwembad piepschuim stafen als je weet wat ik bedoel. als je die vasthoud en dan met je paard een stukje van het parcour loopt

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:49

voor schriktraining is ook een radio aanzetten met muziek leuk, hierboven is ook al vanalles genoemd. en een zeil op de grond leggen en er dan overheen lopen, plastic zakjes, en andere dingen die ze eng vinden. :)

wenss0611

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 17:33

Allemaal bedank echt leuke ideetjes had ik nog niet aangedacht

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:38

paraplu ineenkeer openklappen ? eerst voorzichtig en dan sneller, wel met respect natuurlijk !

dit is zon ding die ook voorkomt wanneer je op buitenrit bent en het begint ineen keer te regenen, dat mensen de paraplu's open klappen, daar kunnen paarden wel eens van schrikken !

verder misschien iemand die zon veiligheids hesje aan doet en om de pony heen loopt ?

wenss0611

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 21:29

Ja leuke iedeen jullie allemaal was ik zelf niet opgekomen

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:18

beetje laat maar misschien heb je er nog iets aan! :) vliegengrodijn, banden (je paard zn voorbenen erin laten zetten), paraplu, trekker langs laten rijden etc

AnneDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:24

Voor je schriktraining gaat doen zou ik wel zorgen dat de paarden jullie een beetje kennen en andersom ;) Werkt veel efficiënter!

1 stok kun je gewoon op 2 emmers leggen ;) Eventueel 2 emmers op elkaar om het sprongetje te verhogen, of een schuine sprong waar je 1 stok gewoon op de bankrand/hek/zijkant legt. (eventueel als andere kant bijv. een kruiwagen, of iets.. kijk wat er in de buurt staat en wees creatief ;)
mij is het ook altijd wel gelukt ;)

Grondwerk kun je ontzettend veel doen, maar ik raad je aan om met wandelen, stilstaan en achteruit lopen te beginnen. daarna kun je ontzettend veel uitbouwen, maar voor jullie band (en jouw veiligheid!) kun je hier veel aan hebben.

Ga eens kijken naar de filmpjes van Eva Roemaat op Youtube, zij legt van begin tot eind de richtlijnen van 'vrijeheidsdressuur' uit. ontzettend leerzaam!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, heel veel Succes en veel plezier!

AnneDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:25

Oooh wacht ;) ik dacht 2 nieuwe verzorgpaardjes ;)
Maar ze zijn niet nieuw haha. noujaa tips blijven nog wel ongeveer het zelfde ;)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:09

AnneDD schreef:
Voor je schriktraining gaat doen zou ik wel zorgen dat de paarden jullie een beetje kennen en andersom ;) Werkt veel efficiënter!

1 stok kun je gewoon op 2 emmers leggen ;) Eventueel 2 emmers op elkaar om het sprongetje te verhogen, of een schuine sprong waar je 1 stok gewoon op de bankrand/hek/zijkant legt. (eventueel als andere kant bijv. een kruiwagen, of iets.. kijk wat er in de buurt staat en wees creatief ;)

Grondwerk kun je ontzettend veel doen, maar ik raad je aan om met wandelen, stilstaan en achteruit lopen te beginnen. daarna kun je ontzettend veel uitbouwen, maar voor jullie band (en jouw veiligheid!) kun je hier veel aan hebben.

Ga eens kijken naar de filmpjes van Eva Roemaat op Youtube, zij legt van begin tot eind de richtlijnen van 'vrijeheidsdressuur' uit. ontzettend leerzaam!

met emmers en kruiwagens als spring staanders is altijd wel link. die ijzeren beugel aan een emmer moet het paard niet in blijven hangen oid. en als 'stok' zou ik voor een houten balkje op zoek gaan.
paal van de omheining bijvoorbeeld.

als staanders kun je wel jerrycan's gebruiken !

AnneDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:18

hielkebro schreef:
AnneDD schreef:

met emmers en kruiwagens als spring staanders is altijd wel link. die ijzeren beugel aan een emmer moet het paard niet in blijven hangen oid. en als 'stok' zou ik voor een houten balkje op zoek gaan.
paal van de omheining bijvoorbeeld.

als staanders kun je wel jerrycan's gebruiken !

Ja heb je gelijk in, maar bij de lage sprongetjes zou ik wel gewoon doen..
De emmer zette ik altijd op de kop, dus is de beugel geen risico ;)

Yntel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:21

Wij maken altijd een bak op zeil met allemaal plasticbakjes waar de paarden door heen lopen, maakt aan alle kanten geluid.

Een zeildoek wat wapperd.
Een bal

wenss0611

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 09:28

bedankt. helamaal kei toffe ideen we hebben er al een paar gedaan en grondwerk staan we denk toch wel redelijk stap, draf, galop, springen ernaast, achteruit lopen kan hij zonder halster :)