Ik wil graag beginnen met mennen en heb heel bokt al afgespeurd om antwoord te krijgen op mijn vragen, wat gelukkig ook redelijk lukt dankzij de uitgebreide FAQ.

Nu had ik een aantal specifieke vragen over de wagen. Mijn paard is een Fries x Tinker van +/- 1.58 m hoog. Ik heb ik al wel gelezen dat de bokhoogte ongeveer even hoog moet zijn als de schofthoogte. Nu lijkt me 1.58 m bokhoogte wat overdreven. Wat houden jullie aan?
Ik zie heel wat leuke karretjes op marktplaats en de meeste voorkomende bokhoogte zit op 1.25 m. Is dit te laag voor een paard van 1.58 m? Ik vraag ook altijd aan de mensen op mp wat er voor een paard heeft voorgelopen en vaak zitten ze dan ook wel rond die hoogte van zo'n 1.60 m.
En het gewicht vind ik ook lastig omdat de meeste mensen niet weten wat hun kar weegt. Hoeveel weegt jullie wagen en wat staat er dan voor een paard/pony voor? Wat zouden jullie maximaal nemen voor gewicht voor mijn type paard? Het is voor recreatief gebruik over verharde wegen en zandwegen, meestal met 2 personen en maximaal 4/6 personen.
Ik hoop op wat reactie's van de kenners, Thx alvast!