nadat niemand er wat mee wist te doen bedacht ik toen ze 2,5 was dat ik haar voor de keuring wou doen.
Maar ondertussen opzoek naar een karretje voor der omdat ik dacht dat ze mennen ook wel leuk zal vinden (zelf nog nooit gedaan maar ach dat leer je toch zo dacht ik)
het traject van veulen tot keuring Tolbert staat hier
[ITP] Welsh A pony van zuidlaren markt veulen naar mijn droompony
maar ja nadat ze naar de keuring was geweest zal ik er een karretje achter hangen en zo gezegd zo gedaan.
28 juni was de zaterdag na de keuring en ik dacht laten we nu toch maar is beginnen met dat tuig erop leggen.
dus ja toen had ik gelukkig nog een tuig liggen van een vorige pony en een sleep hekje om er achter te hangen.
Dus toen liepen we er zo bij en wat vond ze het gelijk al goed oortjes naar voren en gaan

en toen ging het zo goed en zei me zus waarom pak je het karretje niet nou ja dat vond ik wel een beetje snel en eng eigenlijk was nog niet de bedoeling, maar toch hebben ze het karretje gepakt.
en ze liep er gelijk mee weg en braaf!! we hebben zelfs al los gedraafd de eerste keer!
hier heb ik wel een filmpje van maar die plaatst die niet

daarna hebben we iedere of zaterdag of zondag het karretje gepakt.
Aangezien ze ook naar Kootwijk moet wou ik vooral de longeer training door laten gaan en het karretje als afwisseling voor het weekend doen.
de 2de keer in het tuig reden we al over de weg zonder problemen
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 3338424188
en 2 weken geleden liep ze ongeveer de 5de keer voor de kar en ik ben zo trots op dit moment wat loopt ze al goed voor het idee dat ik 0,0 ervaring heb met mennen en de pony ook.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 6543178053

afgelopen zondag kwamen er 2 kindjes uit de buurt om even bij mijn kleine pony te komen kijken.
en deze kleine kindjes konden gewoon zo met haar sturen zonder enig probleem ze begreep ze meteen en bleef braaf rustig lopen en als ze het niet snapte stond ze stil en keek ze om wat moet ik doen.
zo onwijs trots op deze pony

nu een Zaterdag moet ze naar de keuring in kootwijk dus voorlopig even geen kar erachter en daarna mag ze even genieten van haar rust.
en daarna gaan we ons eerste menlesje plannen om te kijken of er wat van te maken valt haha