Goede en rustige natuurlijk bekapper in Twente gezocht!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMarlou

Goede en rustige natuurlijk bekapper in Twente gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 19:20

Wie weet er een goede natuurlijk bekapper in Twente?

Het gaat om een paard en 2 pony's. Ben niet tevreden over het reguliere bekappen. Hoeven waren niet slecht, zien er 2 weken na het bekappen al niet meer uit! :?

In de toekomst is het ook de bedoeling dat ze over straat gaan zonder ijzers (hoefschoenen evt wel mogelijk).

Ik hoop dat iemand hier een goede bekapper weet! :o

JJ_Team

Re: Goede en rustige natuurlijk bekapper in Twente gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:21

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 21:54

Dankje! Helaas voor mij veel te ver weg! Ik zou nog 150km x 20 cent er bovenop moeten betalen, dat wordt te gek.
Bovendien denk ik ook niet dat het voor hem aantrekkelijk is gezien hij veel werktijd verspilt in de auto.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:02

Je kent zelf je paard het beste en hij jou, dus jij bent het meest vertrouwd. Leer zelf de hoeven onderhouden en laat je werk checken door een NB-er. Het scheelt jou uiteindelijk geld en je paard een stuk gelukkiger omdat 'zijn mens' aan zijn hoeven zit en niet iemand die hij bijna nooit ziet. :-)

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 20:06

Arabesk schreef:
Je kent zelf je paard het beste en hij jou, dus jij bent het meest vertrouwd. Leer zelf de hoeven onderhouden en laat je werk checken door een NB-er. Het scheelt jou uiteindelijk geld en je paard een stuk gelukkiger omdat 'zijn mens' aan zijn hoeven zit en niet iemand die hij bijna nooit ziet. :-)

Daar heb je gelijk in, maar mijn beestjes zijn nog niet zo mak dat ik me er alleen mee kan redden. Het is altijd een hele opluchting. Wellicht op den duur wel een goede oplossing, maar dan zal ik het eerst moeten leren!
Weet je een NB-er?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:07

google? Dacht dat Marco Krul in die buurt zat, maar kan me vergissen.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 06:40

Heb via mp Marcel Brandhorst gevonden. Woont in Drenthe, Dalen. Hij komt ook soms in Twente en wil wel langskomen! :D

Wat ik me trouwens af vraag, hoe doen jullie dat met concoursen als je op gras start?
Je kunt geen punten onderdraaien en hoefschoenen mogen niet in de proef?!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:30

Ik rijd geen wedstrijden maar in principe heb je meer grip als de straal de grond raakt. Sowieso als je paard veel in de wei staat (ook als deze nat is) is die ook meer gewent aan een natte ondergrond. Maar weet je zeker dat hoefschoenen niet mogen? Ik meende namelijk van wel? Je hebt trouwens ook hoefschoenen waar je kalkoenen in kan schroeven.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:34

Ik heb ook al een jaar Marcel Brandhorst als bekapper voor mijn 4 pony's. Ik ben erg tevreden over hem. Is hij al bij je langs geweest?

tamara45

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:40

Ook ik heb Marcel Brandhorst. Super tevreden over. Erg rustig met de paarden en ze staan super op de hoeven! Echte aanrader.