[AR] Wauw, mennen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Wauw, mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 13:51

Mijn eerste menles smaakt naar meer dus ik meld me hier maar even als geinteresseerde leek op het gebied van mennen. Zo zie ik door de bomen het bos niet van wat er allemaal te doen is op mengebied... heeft iemand nog tips mbt een boek, website of tijdschrift?

Na een boel narigheid met de paarden (met één paard geen klik en dus verkocht en mijn lieve eerste zelf gefokte veulen op 3 jarige leeftijd moeten laten inslapen) begin ik helemaal opnieuw met mijn eerste merrie en dacht ik: laat ik eens iets nieuws proberen.

Bij Paul van het Zwarte Paard een proefles genomen en WAUW wat is mennen gaaf! Fijne docent ook van wat ik zo inschat na één keer; flexibel en positief. Het was mooi weer dus we hebben een ritje gemaakt met Jurre, een van zijn hengsten. Ik heb maar één keer bijna een paaltje omgereden :') .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:24

*\o/* verslavend hoor mennen en bij Paul van het Zwarte Paard ben je in goede 'menpaarden'handen.

Jillsil

Re: Wauw, mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:35

Leuk! Ik men ook wel eens enkel en tweespan. Een leuke afwisseling naast het rijden. En tja, boeken, websites of tijdschrift, ik kan je niet iets specifieks aanraden. Lees altijd overal wel een beetje mee en Ik probeer altijd wel goed te kijken en luisteren wat andere doen en hoe zij zaken benaderen en bekijk dan of ik er in de praktijk iets mee kan.

Heel veel plezier in ieder geval en geniet ervan!

donbrento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:38

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 14:40

bedankt voor de reacties, hij vroeg ook wanneer ik weer wilde komen.... euhhh vandaag?
haha, volgende week maar weer!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:43

Leuk dat je ook ment! Hier dubbel en enkel.
Die paaltjes... Komt wel goed. Wanneer je de wagen en de paarden beter kent komt dat goed. ;)
Qua info... Geen idee. Houd de AR topics in de gaten. Die zijn informatief en leuk!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:43

Een tip, ga eens kijken bij diverse diciplines binnen het mennen.
Zo kun je al snel zien wat er een beetje in je straatje past en wat je wel en niet leuk vind.
In het zomer seizoen zijn er voldoende evenementen waar je kunt kijken.
Er zijn ook voldoende mennende bokkers die je best wat willen vertellen over diciplines.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:52

Wat is het leuk he? :D

Wat er te doen is?
- Ga de Mensport lezen
- Kijk op Hoefnet http://www.hoefnet.nl/
- Ga eens kijken op menwedstrijden. Samengestelde menwedstrijden zijn erg leuk, want dan zie je alle disciplines (dressuur, vaardigheid, marathon)
- Bied je aan als groom, want dan doe je veel ervaring op
- Zet dit vast in je agenda: http://www.paardenkoets.nl/

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 15:25

janouk schreef:
[AR] FAQ: veelgestelde vragen op AR, LEES DIT EERST!

als het om meninformatie gaat...........op bokt is massa informatie verzameld.

En jouw instructeur Paul kan je heel wat vertellen: hij zit in diverse menbesturen......Lopende encyclopedie

Dat laatste was ik al achter ja, echt heel veel informatie en hij vind het ook leuk om te vertellen. Ik ben echt blij dat ik naar hem toe ben gegaan!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 15:26

safina schreef:
Wat is het leuk he? :D

Wat er te doen is?
- Ga de Mensport lezen
- Kijk op Hoefnet http://www.hoefnet.nl/
- Ga eens kijken op menwedstrijden. Samengestelde menwedstrijden zijn erg leuk, want dan zie je alle disciplines (dressuur, vaardigheid, marathon)
- Bied je aan als groom, want dan doe je veel ervaring op
- Zet dit vast in je agenda: http://www.paardenkoets.nl/

Fijne tips, bedankt!