[AR] Hoe vaak nemen jullie menles?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Hoe vaak nemen jullie menles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 10:39

Hoi iedereen!

Mijn vriend ment al enkele jaren met ons Belgisch Trekpaard Margrietje, maar nu we een nieuwe koets hebben gekocht heb ik de smaak toch ook meer en meer te pakken :+ Omdat ik zelf maar weinig ervaring heb met mennen (mijn paard gelukkig des te meer), zou ik graag les nemen. Daarom mijn vraag: hoe vaak nemen jullie les? Ik zat zelf te denken aan één keer per week en dan één keer per week met vriendlief mee te rijden en een stuk zelf te rijden om te oefenen...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:41

Memuska schreef:
Hoi iedereen!

Mijn vriend ment al enkele jaren met ons Belgisch Trekpaard Margrietje, maar nu we een nieuwe koets hebben gekocht heb ik de smaak toch ook meer en meer te pakken :+ Omdat ik zelf maar weinig ervaring heb met mennen (mijn paard gelukkig des te meer), zou ik graag les nemen. Daarom mijn vraag: hoe vaak nemen jullie les? Ik zat zelf te denken aan één keer per week en dan één keer per week met vriendlief mee te rijden en een stuk zelf te rijden om te oefenen...

Dat zou toch prima zijn,je kunt ook al veel van je vriend leren op de dagen dat je geen les hebt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:03

Wij lessen wekelijks: 1 keer onder het zadel en 1 voor de koets. Hoe vaak je wil lessen, hangt af wat je wil bereiken.
En lessen op de menclub is hartstikke gezellig =:)

Dennis

Re: Hoe vaak nemen jullie menles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:09

Ik les alleen wanneer ik ergens tegen aan loop en tijd heb.
Niet ideaal, maar iedere week of iedere 2 weken red ik helaas niet.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 15:18

keona schreef:
Dat zou toch prima zijn,je kunt ook al veel van je vriend leren op de dagen dat je geen les hebt

Zo bekeek ik het inderdaad ook :D

Momenteel staat mijn rijpaard geblesseerd dus heb ik mooi extra tijd om menles te nemen, anders zal het wat puzzelen en meten worden maar goed, komt wel in orde! En eens ik er wat mee weg ben kan ik mss om de week afwisselen ofzo, dat zien we nog wel... Maar zeker in het begin wil ik graag goede, duidelijke instructie zodat ik mezelf niets fout kan aanleren.

@ janouk: Ik overweeg inderdaad wel om lid te worden van een menclub. Dat lijkt me wel fijn en daar zijn allicht ook altijd mensen die me kunnen helpen met vanalles en nog wat. En ook gezellig om ervaringen uit te wisselen enzo!

@ Dennis: jij hebt natuurlijk al een pak meer ervaring, da's nog anders! Met mijn rijpaard durf ik ook al eens overslaan ;-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:29

Wat Janouk ook al schrijft, het hangt heel erg af van wat je wilt bereiken. Ik denk dat jou idee (1x per week les en 1x per week met vriend) prima is.

Ik kreeg zelf (toen mijn paard nog niet geblesseerd was) 3x per week menles. 1x met de pony dressuur, 1x met paard dressuur en 1x met paard marathonles. Maar ja, ik ben dan ook een fanatieke wedstrijdmenner. :o

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:57

Ik wil wel fanatiek zijn, maar heb de tijd simpel weg niet. Ik rij niet eens 3x in de week, laat staan 3x in de week lessen. Ik zou al blij zijn met 3x in de week rijden(en moet mn tijd nog verdelen over 2 wedstrijd ponys, 1 oudje, 1 die meer wil doen en 1 die echt betuigd moet worden).

Mijn doel is 1x in de 2 weken lessen, maar dat lukt echt niet. As donderdag wel, 2 lesjes achter elkaar als voorbereiding op t districts kampioenschap. Heb ik nog nooit gedaan.

Memuska

Re: Hoe vaak nemen jullie menles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 10:17

Tja bij mij is het recreatief natuurlijk! We rijden op zondag met Margriet maar dan moet ze natuurlijk conditie trainen. Voorlopig doe ik dat onder het zadel maar aangezien ik mennen ook steeds leuker ga vinden...

Tijd is idd zo'n issue... Ik heb ook nog een oudje staan waar ik niets meer mee doe sportief gezien, maar goed die moet ook verzorgd worden en ik ga daar dagelijks een eindje aan de hand mee stappen (in de wei is het enkel hoofd naar beneden en grazen dus we gaan nog maar eens blokje om ook), en Willow die normaal gezien dagelijks getraind wordt. En spijtig genoeg moet ik werken haha... :+

Ik heb er iig wel zin in hoor! Margriet is ook zo'n lief en rustig paard. Daar ga ik volgens mij veel van kunnen leren!