hee hee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl_91

hee hee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 17:48

Hee hee. *D

Mijn paard armani en ik, willen graag gaan beginnen met grond werk.
alleen wat heb je daar voor nodig?
en wat voor truucjes kan je allemaal doen wat veilig is voor je paard /3 .

en wat zijn al die commando's hoe je het moet leren aan je paard.
ik heb altijd dressuur gereden. maar wil er nu iets bij leren, Grondwerk lijkt me dus erg leuk en je krijgt ook nog een betere band met je paard.
mijn paard is nu sinds april 9 jaar geworden, dus ik weet niet of ik niet telaat ben met het grondwerk te leren......

ik heb er gekocht toen ze 7jaar was, heb toen haar erg de tijd gegeven om haar aan mijn te laten wennen ze is super braaf met alles en pakt alles goed op.
maar nu wil ook gewoon ff wat anders er bij, om nog langer bij mijn paard te zijn.

alleen commando steigeren wil ik niet aan beginnen. :) voor de rest zijn alle truucjes welkom.
ik heb een groot paard van 1.64. het is een kwpn.

en hoe plaats je een foto in een bericht?

groetjes

Borisje

Re: hee hee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:56

Een tip, les nemen. Een goed begin is het halve werk en een goede instructeur in vrijheidsdressuur kan je een heel eind op weg helpen :j
En zo weet je ook zeker dat je geen opdringerig, respectloos paard krijgt en dus gevaarlijke situaties.
Waar woon je? Dan kan ik je wel een aantal instructeurs aanbevelen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:58

Hoi'

Probeer eens een les, dat zal vast helpen.
Verder de tip om je titel aan te passen, want dit lijkt een WWW en daar gaan veel mensen sneller overheen.
Foto's uploaden kan via tinypic.com
Succes!

Lunafans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:06

Horse agility is leuk!! Les hoeft niet persee horse agility kan vroeg en laat

Lunafans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:07

Hier nog een filmpje (op internet staat er ook veel over ik heb me erin verdiept)https://www.penny.nl/pennytv/video/penny_leert_jou..._een_band_opbouwen_aan_de_hand

horsesbond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:15

Cowgirl_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 20:16

hoi sorry voor wat laat antwoord allemaal ik zit niet zo vaak op bokt. okej, ik zal er allemaal naar kijken wat ik er mee kan doen :) bedankt voor de tips. ik laat het wel weten hoe en wat.

dank jullie wel :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:16

Te laat met grondwerk? dat nooit ;-)

Je hebt nodig- touwhalster, dan krijgt het paard een andere druk op zn hoofd dan met een normaal halster, ik zou een neckrope voor later doen, is heel gaaf, een lang longeertouw en desnoods een zweepje. als ze iets goed doen, gewoon heel erg belonen..
doe al een tijdje vrijheidsdressuur, ben laatst met een paar nieuwe paarden begonnen. ik doe het soms in de bak en soms in het bos waar ze staan.
ze moeten als eerste leren om bij je te blijven, dus voltes om je heen lopen aan het touw en niet aan het touw. later kan je kunstjes doen- een houten blok, een vierkante boomstam, iets om op te staan is leuk. en een balkje om overheen te springen. als je roept moeten ze komen, als je ho zegt moeten ze stil staan. zulke dingen doe ik. Als het paard trouwens je wegduwt met zn schouder moet je strenger zijn- dat is een teken van geen respect.

Succes en veel plezier :-)