[AR] Wedstrijden..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EmilieMerlin

Wedstrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 08:30

Ik wil het een keer wagen, om een wedstrijdje te gaan doen met de kar..
Nu lees ik: impulsmarathon... Maar kan nergens vinden wat dit inhoud.
Hier weet iemand vast wat dit is..

Dennis

Re: Wedstrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 08:37

Dat is een oefen marathon waarvoor je geen startkaart nodig hebt, maar wel lid moet zijn van de KNHS.

EmilieMerlin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 08:52

Dat is fijn!
We moeten ergens beginnen... Bedankt voor je snelle reactie

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 08:55

In heel veel wedstrijden is een impulsrubriek. Staat wel in het vraagprogramma welke je kan vinden op de site van de knhs. Dus ook in de dressuur en vaardigheid en de mendurance.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:20

Als echte beginner zou ik eerst beginnen met een dressuur / vaardigheid wedstrijd in de hobbyklasse (daar heb je geen startkaart voor nodig). Bij een impulsmarathon komt ontzettend veel op je af (hoe rijd je bijvoorbeeld slim een hindernis door etc. - kort is niet altijd beter namelijk). Dus dan is het prettiger om eerst te oefenen in wedstrijdverband in een vaardigheidparcours met poortjes op snelheid rijden. Maar het is net hoe beginnend je echt bent met het mennen (dat is lastig te zien via de computer). :)

Ik heb zelf eerst dressuur en vaardigheid gedaan. Daarna minimarathon (dat is een soort vaardigheidparcours met 2-3 marathonhindernissen) en toen pas de impulsmarathon/echte marathons (daar heb je met 3 onderdelen te maken: dressuur, vaardigheid, marathon met in ieder geval 6 hindernissen en/of wegtraject).

EmilieMerlin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 14:11

Dank je marjola, voor de zeer nuttige tips!
Heb met mijn vorige paardje maar twee jaar kunnen rijden, zij was in tweespan 'opgeleid' en een oer eigenwijze merrie Merens..omdat het lessen nogal duur was, kon ik maar twee keer per maand les nemen, en oefenen in de bak, vinden de meeste dressuurruiters, niet al te grappig..
Nu wil ik lid worden van een vereniging, welke de materialen al heeft staan
Ik heb dit paard nu ruim twee weken( schwarzwalder fuchs ruin) dus we moeten nog wennen aan elkaar, maar dat hij luistert voor de kar, staat als een paal boven water!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:31

Ik ga mee met het advies van Marjola. Ga eerst eens een dressuur (evt met vaardigheid) impulswedstrijd proberen. Bij marathon komt gelijk zoveel op je af, dat je waarschijnlijk erg overdonderd wordt.

In ieder geval veel plezier.

EmilieMerlin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 12:29

Mijn eerste les gehad deze week!
Een hele fijne instructrice, waar ik het op langere termijn zeker goed mee gaat vinden.
Ze was heel erg gecharmeerd van mijn schwarzwalder! Ze ziet een de eerste wedstrijd zeker in het voorjaar eraan komen! We gaan ervoor!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:10

Fijn dat je goede begeleiding hebt gevonden! Veel succes en vooral veel plezier (daar gaat het toch om ;) ).

EmilieMerlin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 08:55

We zijn lekker bezig! Het trainen gaat goed, heel goed vinden we zelfs.. !
Maar hoe zit het precies met: pony klasse en paarden klasse.. Tot welke hoogte zit je in welke klasse?
M'n schwarzwalder is namelijk 1.49cm.. Wordt t aanpoten voor hem, of mag hij het rustig aan doen!?
Ben benieuwd....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:19

Zie hier de reglementen :) .