Barebackpad F.R.A Dardo, ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSBSx

Barebackpad F.R.A Dardo, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 16:53

heb deze barebackpad gekocht een paar dagen geleden hier op vakantie, omdat ik op vakantie ben kon ik m nog niet uitproberen dus wil ik antwoord op deze vragen, weet je ze niet allemaal uit ervaring of eigenlijk maar 2 ofzo? maakt niet uit, dan geef je alleen daar antwoord op. ik zou ook wel willen weten wat jullie ervaring er mee is.

vragen;
.sluit de FRA Dardo goed aan bij een hoge schoft?
.maakt de anti-slip onderzijde uit?
.doen jullie een dekje onder je bbp?
.welke singel is het handigst?
.glijd hij?

alvast bedankt!

Capriootje

Re: Barebackpad F.R.A Dardo, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:54

Wij hebben deze al een aantal jaar en bevalt erg goed!

Hoge schoft is geen probleem, wij hebben er wel altijd een dekje onder zodat de pad niet zo vies wordt aan de onderkant en lijkt me ook lekkerder voor het paard ;) We hebben er een simpele neopreen singel aan en hij ligt mits gewoon goed aangesingeld altijd nog op zijn plek en glijd niet!

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 16:55

Capriootje schreef:
Wij hebben deze al een aantal jaar en bevalt erg goed!

Hoge schoft is geen probleem, wij hebben er wel altijd een dekje onder zodat de pad niet zo vies wordt aan de onderkant en lijkt me ook lekkerder voor het paard ;) We hebben er een simpele neopreen singel aan en hij ligt mits gewoon goed aangesingeld altijd nog op zijn plek en glijd niet!

bedankt!

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 16:55

nog iemand?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:09

Ik heb de barefoot variant. Hetzelfde model en ik vind het op de schoft toch wat moeizaam dus ik heb er een grandeurpad met hd-inlages in zitten. Zeker omdat ik altijd met de bbp rijd en dan ook tot een uur, vind ik dat fijner voor het paard. Nu heeft mijn paard wel een hoge schoft en zeer weinig schoft- en rugspieren dus het is een zeer grote afstand die hij moet overbruggen. Bij een minder extreem paard zou het waarschijnlijk gewoon zo kunnen.
Hij glijdt in principe niet.
Ik heb er de FRA supersingel dressuur aan zitten.

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:12

Ik heb deze ook nu een jaar of 2.

Of hij aansluit op een hoge schoft durf ik niet te zeggen. Maar hij glijd niet. Heb er zelf een gewone neopreen dressuursingel aan. Rijd zonder dekje eronder, heb op het moment geen zadel dus rijd zeker 3 keer in de week hiermee. Mijn pony heeft nergens last van, ook geen schuurplekken of iets dergelijks. :)

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 17:14

Flits__ schreef:
Ik heb deze ook nu een jaar of 2.

Of hij aansluit op een hoge schoft durf ik niet te zeggen. Maar hij glijd niet. Heb er zelf een gewone neopreen dressuursingel aan. Rijd zonder dekje eronder, heb op het moment geen zadel dus rijd zeker 3 keer in de week hiermee. Mijn pony heeft nergens last van, ook geen schuurplekken of iets dergelijks. :)

okee, dankje

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:15

Afbeelding

Dit is de hoge schoft van mijn paard. Helaas is het beeld hier niet vertekend.

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 17:16

Mizora schreef:
Ik heb de barefoot variant. Hetzelfde model en ik vind het op de schoft toch wat moeizaam dus ik heb er een grandeurpad met hd-inlages in zitten. Zeker omdat ik altijd met de bbp rijd en dan ook tot een uur, vind ik dat fijner voor het paard. Nu heeft mijn paard wel een hoge schoft en zeer weinig schoft- en rugspieren dus het is een zeer grote afstand die hij moet overbruggen. Bij een minder extreem paard zou het waarschijnlijk gewoon zo kunnen.
Hij glijdt in principe niet.
Ik heb er de FRA supersingel dressuur aan zitten.

heb veel over die singel gehoord! glijd hij dan niet met die singel? en tot hoever kan je aansingelen?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:25

Met deze singel blijft het keurig liggen. Alleen als ik me rustig langs het paard laat afglijden bij het afstappen en ik me dan aan de bbp vasthoud, wilt hij wel eens wat glijden. Maar dat is een beweging die je normaal nooit zou doen. Dit moest bij mij voor een tijdje i.v.m. een verzwikte enkel en een hoog paard (1.80)

Tot hoever je kan aansingelen? Er zit wel rek in, maar het scheelt denk ik max 1 gaatje per kant met een singel zonder rek. Totaal niet zoals een goedkope singel met elastiek, waar je vaak niet kan stoppen met aansingelen. Als je hem op hetzelfde gaatje singelt als dat je normaal zou doen, dan blijft je spul net zo goed liggen in principe. Maar je krijgt hem wel één gaatje verder dus, al is het niet echt nodig.

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 09:37

ik heb er nu 2 keer mee gereden! heeerlijk! heb een singeltje van 45 cm, anders zou hij niet passen...