hulp gezocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evaac

hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 19:05

Hoi allemaal,

Ik ben sinds een poosje bezig met vrijheidsdressuur, vind het zelf erg leuk, maar nu zoek ik hulp/tips omdat mijn paardje erg lomp kan zijn...
Zal even wat over ons vertellen:
Ik ben Eva, 19jr en rijd sinds ik 9 ben. Sinds 2jaar ben ik over op western rijden. Paardje heb ik 1,5jr verzorgd en heb m daarna overgekocht, heb hem nu een jaar. Hij is 10, camargue x ?.

Verder is meneer erg lomp.. We begonnen met been/voet optilleb op zweepcommando.. Dit duurde even, maar toen hij het eenmaal door had vond hij t erg leuk... Met als gevolg dat als hij, telkens als ik naast hem stond, heel enthousiast zn voet uitschopte... Resultaat...: vrouwtje een zwaar gekneusde, blauwe voet... Toen die net over was.. . Gebeurde het nog een x.. :(

Als jullie iemand weten/zijn die t leuk vinden om mij te komen helpen, of tips hebben...? Graag!
Paard staat in omgeving Nijkerkerveen/amersfoort vathorst.. Eigen bak tot beschikking en ik zorg voor gezelligheid en wat te drinken/lekkers!

Groetjes Eva

Edit: typfoutje
Laatst bijgewerkt door evaac op 30-07-14 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

melanietje14

Re: hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:07

Afstraffen als hij het doet terwijl jij er niet omvraag .
Het is leuk dat hij het doet op commando geef je hem daarna ook een beloning zoals eten.
Hij kan dat gebruiken om meer voedsel te willen krijgen

Anoniem

Re: hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:08

Niet afstraffen, gewoon negeren en enkel belonen wanneer je het zelf vraagt.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 19:11

melanietje14 schreef:
Afstraffen als hij het doet terwijl jij er niet omvraag .
Het is leuk dat hij het doet op commando geef je hem daarna ook een beloning zoals eten.
Hij kan dat gebruiken om meer voedsel te willen krijgen

Hoe afstraffen? Hij is erg gefocust op het eten dus probeer het deels met stembeloning en aaien/klopjes, en deels met lekkers..