[AR] Wel of geen kinketting

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sardis

Wel of geen kinketting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 21:48

Ik heb vandaag een bokkebitje aangeschaft, maar vraag me toch af of ik die ketting in mijn geval wel nodig heb.
Ik heb de leidsels in het eerste gat zitten waardoor er eigenlijk weinig tot geen hefboomwerking is en het bit dus ook niet kan "door scharen". Heb ik dan wel een kinketting nodig? De ketting die er bij zit is namelijk te lang en heeft ook erg grote ringen waardoor het erg in de weg zit, lijkt mij.
Vandaar ook mijn vraag, mocht het echt nodig zijn, dan kan ik even een andere kopen. Maar als het niet echt nodig is, waarom zou ik dan?

Alvast bedankt!

Napie

Re: Wel of geen kinketting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:26

Waarom rij je dan met een bokkebitje? In principe is de kinketting niet nodig dan inderdaad.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 09:10

Napie schreef:
Waarom rij je dan met een bokkebitje? In principe is de kinketting niet nodig dan inderdaad.

Omdat mij dat werd aangeraden tijdens een menles. Schijn je toch meer over je paard te zeggen hebben mocht het hele spul er vandoor gaan.

Eline91

Re: Wel of geen kinketting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:23

Ik rij met een bokkenbitje toch altijd met kinketting, zonder vind ik niet zo verstandig. In het eerste gat is er nog steeds een beetje hefboomwerking, dus als je ooit door omstandigheden eens een stevige ophouding moet maken heb je die kinketting wel nodig.

Een bokkenbitje werd mij in de menles ook aangeraden, juist omdat je twee verschillende standen hebt. Dit geeft je de vrijheid om je leidselvoering aan te passen als je merkt dat het nodig is. Het kan best zijn dat het nooit hoeft, maar áls het toch eens nodig is zal je blij zijn dat je een kinketting hebt.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 09:29

GeekGirl schreef:
Ik rij met een bokkenbitje toch altijd met kinketting, zonder vind ik niet zo verstandig. In het eerste gat is er nog steeds een beetje hefboomwerking, dus als je ooit door omstandigheden eens een stevige ophouding moet maken heb je die kinketting wel nodig.

Een bokkenbitje werd mij in de menles ook aangeraden, juist omdat je twee verschillende standen hebt. Dit geeft je de vrijheid om je leidselvoering aan te passen als je merkt dat het nodig is. Het kan best zijn dat het nooit hoeft, maar áls het toch eens nodig is zal je blij zijn dat je een kinketting hebt.

Oke, dankjewel :j