welk grondwerk boek?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kimberlyve

welk grondwerk boek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 14:10

Ik wil heel graag beginnen met grondwerk. Wat voor boek hebben jullie of raden jullie mij aan?
Ik zie zoveel boeken dat ik niet meer weet welke ik moet kiezen. Wil het liefst een duidelijke boek wat ik niet 10 x hoef te lezen voor ik het snap.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. En als iemand eventueel een boek te koop heeft stuur me dan even een pb =).

romyloverrr

Re: welk grondwerk boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:14

Ik heb het boek ''grondwerk met uw paard''
Een duidelijk boek dat je ook uitlegd waarom, en je stap voor stap.
En door middel van oefeningen die in het boek staan (en ook mogelijke oplossingen als een oefening niet goed lukt) verder helpt.

Je hoeft het echt niet 10 keer te lezen. Je snapt het meteen.
En wil je toch nog even snel wat weten dan staan er om de zoveel blz. de belangrijkste punten op een rij.

spotterick

Re: welk grondwerk boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:22

Ik volg mee, wil ook beginnen met grondwerk, maar heb 0,niks ervaring.
Ik zou zelf niet eens weten waar ik het zou moeten halen of vinden.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:08

Als je geen problemen hebt met Engels lezen is Horse Training In-Hand van Ellen Schuthof een heel mooi en duidelijk boek over werken aan de hand. Ik heb ook prive lessen en 2 trainingweken bij haar gevolgd. Heel interessant.
Heb het linkje naar amazon neergezet zodat je evt 36 Engelse recencies kunt lezen.

Nou weet ik niet precies wat je met grondwerken bedoelt. Stond laatst een mooie uitleg over van VisibreTeam in dit topic

Het boek van Ellen gaat over de training aan de hand (dressuur / van kracht en souplesse aan de hand) en lange teugelen. Niet over vrijheidsdressuur en/of loswerken.